کتاب

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 202 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 13:57

متاورس چيست؟ آشنايي با دنياي متاورس؛ انقلاب تکنولوژي

متاورس چيست ؟ سوالي که اين روزها ذهن همگان را درگير کرده است.

متاورس يک محيط مجازي آنلاين است. اين دنياي موازي مجازي، طيف وسيعي از عملکردها را نيز در خود جاي داده است.

اين دنياي مجازي از طريق هدست واقعيت مجازي، عينک‌هاي واقعيت افزوده و کنسول‌هاي بازي قابل دسترس است.

ايده متاورس

ايده متاورس براي اولين بار توسط نيل استيونسن نويسنده رمان Snow Crash در سال 1992 مطرح شد. در اين رمان متاورس يک فضاي مجازي و اينترنتي را در خود جاي داده است.

براي پاسخ به سوال متاورس چيست مي‌توان از تعريف فيسبوک کمک گرفت.

طبق گفته فيسبوک: متاورس دنيايي است که در آن مي‌توانيد با افراد ديگر که نمونه‌هاي مجازي آن‌ها هم در اين دنيا وجود دارد؛ تعامل داشته باشيد و زندگي کنيد.

متاورس چيست؟

s7_c1hz.jpg

 

دنياي متاورس ترکيبي از فناوري‌هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده و اينترنت است.

بسياري از افراد تصور مي‌کنند متاورس شبيه مواردي است که در داستان‌هاي علمي تخيلي است. در حال حاضر هيچ کس به طور دقيق نمي‌داند که دنياي Metaverse به چه شکل خواهد بود. اما بسياري از ويژگي‌هاي اصلي آن مشخص شده است. متاورس دنيايي فيزيکي و مجازي را در بر مي‌گيرد. همچنين بر يک اقتصاد کاملا کارآمد نيز متمرکز است.

اين فناوري اين امکان را براي کاربران فراهم مي‌کند که با سهولت نسبي در مکان‌هاي مختلف آن حرکت کنند. همچنين از کالاهاي خريداري شده و آواتارهاي خود نگهداري کنند. در دنياي متاورس کاربران قادر خواهند بود با هزاران نفر ديگر، به صورت همزمان از مکاني به مکان ديگر بروند. همچنين در ادامه مي‌توانيم براي درک بهتر به بازي‌هايي مانند سيمز و سکند لايف اشاره کنيم. در اين بازي‌ها شما يک شخصيت مجازي را مي‌سازيد و کارهاي آن را کنترل مي‌کنيد. حال تفاوت اين بازي‌ها با دنياي متاورس اين است که شما يک شخصيت مجازي را نمي‌سازيد بلکه خودتان به اين دنيا ورود مي‌کنيد و يک آواتار از شما وارد اين دنيا مي‌شود.

هرکاري که در اين دنيا انجام دهيد ديگر يک کاراکتر کد نويسي شده نيست، خود شما به کمک يک هدست و عينک وارد اين دنياي مجازي خواهيد شد. در دنياي موازي مجازي تقريبا هرکاري که در دنياي واقعي انجام مي‌دهيد؛ مي‌توانيد انجام دهيد.همچنين مي‌توانيد بسياري از کارهايي که در واقعيت امکان انجام آن را نداريد؛ در دنياي متاورس بدون محدوديت انجام دهيد. به عنوان مثال مي‌توانيد ظاهر خود را به شکل مورد علاقه خودتان طراحي کنيد.

حتي مي‌توانيد با طراحي و ساز و کارهاي اعمال شده در متاروس کار کنيد و کسب درآمد کنيد. در اين دنيا مي‌توان زندگي رويايي که در واقعيت به آن نرسيديد را آن‌جا تجربه کنيد.

اهميت متاورس

حتي اگر دنياي متاورس نتواند به آينده‌اي که در سر دارد، دست يابد؛ مي‌تواند نحوه تعامل ما با دنياي ديجيتال را تحت تاثير قرار دهد. يک تجربه مجازي جمعي مي‌تواند فرصت‌هاي جديدي را براي توليدکنندگان محتوا، گيمرها و هنرمندان ايجاد کرد.

دنياي Metaverse مي‌تواند به يک صنعت تريليون دلاري تبديل شود. همچنين مي‌تواند محلي براي سرگرمي، تجارت و حتي محل کار باشد. اين فناوري به عنوان توسعه‌اي از اينترنت توصيف نمي‌شود؛ بلکه جايگزيني براي آن است که با استفاده از فناوري بلاک چين و برنامه‌هاي غيرمتمرکز ساخته مي‌شود.

مشکلات متاورس

اين دنيا براي واقعيت زيادي خوب است.

مشکلات متاورس چيست؟ اولين مشکل اين است که تعاملات انساني کم مي‌شود و مانند  فيلم ماتريکس نمي‌توانيم انسان‌ها را از شخصيت‌هاي کامپيوتري  تشخيص دهيم.

مشکل بعدي عدم وجود قوانين است. قرار است که يک دنياي مجازي ساخته شود که تمامي قوانين از نو نوشته شود. مهم‌تر از همه توجه به اين موضوع است که چه شرکت‌هايي با چه اهدافي در اين دنياي موازي مجازي قصد سرمايه‌گذاري دارند. متاورس پروژه‌اي نيست که يک شرکت بتواند به تنهايي آن را عملي کند. زماني که متوجه اين موضوع مي‌شويم که فيسبوک روي چنين ايده‌اي سرمايه گذاري کرده است؛ اين سوال پيش مي‌آيد که چه تضميني وجود دارد که با تبليغات بي‌شمار در اين دنيا مواجه نشويم.

متاورس هنوز يک ايده است و کلي سوال بي‌جواب دارد.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 196 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:12

لوازم جانبي دوربين هاي مداربسته

 

اغلب مردم وقتي به سيستم هاي امنيتي فکر مي کنند ، فقط دوربين ها به ذهنشان مي آيد. با وجود اهميت زياد دوربين هاي مداربسته و نظارتي، بايد بدانيم که اين ابزارها براي کارايي موثرتر، به تعداد زيادي قطعه ي پشتيبان احتياج دارند. در اين مقاله ميخواهيم بررسي کنيم که براي نصب کامل يک دوربين مداربسته يا سيستم نظارت تصويري و دسترسي به آن از خانه يا محل کار خود، به چه چيزهايي نياز داريم.

 

ايمن تصوير امرتات يکي از برترين توليدکنندگان و عرضه­ کنندگان تجهيزات حفاظتي و نظارتي مي­باشد که با بيش از ?? سال سابقه فعاليت، تنوع گسترده­اي از محصولات حفاظتي و نظارتي را ارائه مي­نمايد.

دستگاه­ هاي ضبط کننده:

DVR ها و NVR ها جزو لوازم جانبي سيستم نظارتي نمي­ باشند بلکه از تجهيزات اساسي به شمار مي روند که اغلب ناديده گرفته مي شوند. دستگاه ­هاي ضبط­ کننده (DVRها و NVRها) به منظور مديريت و ذخيره ­سازي تصاوير گرفته شده توسط دوربين­ هاي مداربسته به­ کار مي­ روند. NVRها به منظور ذخيره ­سازي تصاوير دوربين ­هاي تحت شبکه (IP) و DVRها به منظور ذخيره­ سازي تصاوير دوربين­هاي آنالوگ و HD مورد استفاده قرار مي ­گيرند.

در ادامه به اجزا و مولفه هاي فرعي و ملزومات دوربين هاي مداربسته و سيستم هاي نظارتي مي پردازيم:

NVRها به منظور ذخيره ­سازي تصاوير دوربين­هاي تحت شبکه (IP) و DVRها به منظور ذخيره­ سازي تصاوير دوربين­ هاي آنالوگ و HD مورد استفاده قرار مي­ گيرند.

کابلها

کابل­­ ها بخشي از لوازم جانبي سيستم­ هاي نظارت تصويري مي­ باشند که نمي­ توان در پروسه نصب و راه ­اندازي يک سيستم دوربين مداربسته آن ­ها را ناديده گرفت. بدون کابل، حتي بهترين تجهيزات نظارت تصويري نيز به ميزان يک کاغذ فانتزي بي مصرف خواهند بود! (البته امروزه با پيشرفت تکنولوژي امکان استفاده از بستر وايرلس و بي ­سيم نيز در برخي از سيستم­ ها، مهيا گرديده است.) توصيه ما در ايمن تصوير امرتات به شما مخاطبان گرامي استفاده از کابل ­هاي مناسب هر وسيله به منظور برخورداري کامل از تمام ويژگي­ ها و قابليت ­هاي سيستم ­هاي نظارتي مي ­باشد.

کابل­ها انواع مختلفي دارند که هرکدام بسته به کاربردشان در بخشي از يک سيستم نظارت تصويري مورد استفاده قرار مي­ گيرند. در ذيل به تعدادي از آنها اشاره مي ­نماييم.

?. کابل­ هاي تصوير

کابل­ هاي تصوير رابط و اتصال­ دهنده دوربين­ ها به دستگاه ­هاي ضبط­ کننده مي ­باشند. اين کابل­ ها تصاوير گرفته شده توسط دوربين ­ها را به DVR يا NVR انتقال مي­ دهند. کابل ­هاي تصوير انواع گوناگوني دارند: کابل­ هاي شبکه که در سيستم­ هاي IP مورد استفاده قرار مي­ گيرند بسته به نوع دوربين­ ها مي­توانند برق مورد نياز دوربين را نيز تامين نمايند و در کنار انتقال ديتاي تصاوير، تغذيه(برق) را نيز منتقل نمايند. کابل­ هاي RG59 يا کواکسيال که در سيستم ­هاي آنالوگ و HD به­ کار مي ­روند.

?. کابل تغذيه يا برق

اين کابل­ ها وظيفه تامين برق موردنياز دوربين ­ها را بر عهده دارند.

بعضا کابل ­هاي ترکيبي نيز وجود دارند که کابل برق و کابل کواکسيال در کنار هم قرار گرفته ­اند.

?. کابل ­هاي خروجي تصوير

HDMI: مخفف High Definition Multimedia Interface است. از اين نوع کابل ها براي اتصال يک سيستم مداربسته به تلويزيون يا مانيتور استفاده مي شود. کابل هاي HDMI به شما اين امکان را مي دهد تا تصاوير زنده و ضبط شده خود را به وضوح در صفحه نمايش مورد نظر مشاهده نماييد. همچنين شنود واضح براي سيستم هاي فعال صوتي را نيز امکان پذير مي کند.

 

VGA: کابل­هاي VGA از قديمي­ ترين کابل­هاي مورد استفاده مي ­باشند. اين کابل ­ها نيز مانند کابل­ هاي HDMI وظيفه انتقال تصوير از دستگاه ضبط­ کننده به تلويزيون يا مانيتور را دارا مي­ باشد.

 

AV: کابل ­هاي AVنيز مانند کابل­ هاي VGA و HDMI وظيفه انتقال صوت و تصوير را بر عهده دارند و رابط ميان دستگاه­ هاي ضبط­ کننده با تجهيزات پخش تصاوير مانند مانيتور يا تلويزيون مي ­باشند.

پايه ي نصب دوربين

با وجود تنوع و گوناگوني زياد در دوربين ها، پايه ي نصب براي هر دوربيني ضروري نيست. ولي با اين حال ، اين پايه ها مي توانند در بسياري از شرايط بسيار مفيد باشند. براي حالت هايي که سيم به راحتي پنهان نمي شود ، يک پايه دوربين مي تواند به شما کمک کند تا به ظاهر تميز و حرفه اي مورد انتظار خود و مشتريان تان دست يابيد. هنگامي که قادر به عبور کابل از طريق ديوارهاي آجري يا بتوني نيستيد ، پايه نصب مي تواند از لوازم مهم سيستم نظارتي بشمار آيد. اين ابزارها همچنين مي توانند به شما کمک کنند تا به صورت کامل و صحيح، دوربين را براي مشاهده دقيق مناطق تحت نظر، تنظيم نماييد. ما در ايمن تصوير امرتات، انواع گوناگون پايه هاي نصب را براي دوربين­ها و برند هاي مختلف عرضه مي­ نماييم.

هارد

هارد وسيله ذخيره­ سازي اطلاعات و تصاوير به ­صورت دائمي و پايدار مي­ باشد. در سيستم­ هاي نظارت تصويري از هارد براي ذخيره­ سازي تصاوير گرفته شده توسط دوربين ­هاي مداربسته استفاده مي­ گردد. هاردهاي سيستم ­هاي نظارت تصويري از نوع اينترنال بوده و در داخل دستگاه ضبط­ کننده قرار مي­ گيرند. البته برخي از دستگاه ­ها توانايي پشتيباني از هارد اکسترنال را نيز دارا مي­ باشند. در انتخاب هارد يک سيستم نظارت تصويري حتما توجه گردد که از هاردهاي اصل و با گارانتي معتبر استفاده گردد. هاردها داراي ظرفيت­ هاي متفاوتي مي­ باشند که بسته به توانايي دستگاه ضبط­ کننده از آن­ها استفاده مي­ گردد.

آداپتور

آداپتورها تامين­ کننده برق موردنياز دوربين­ ها و يا دستگاه­ هاي ضبط­ کننده مي­ باشند. آداپتور در واقع تبديل­ کننده برق شهر يا AC به برق موردنياز دوربين ­ها و ضبط­ کننده­ ها مي­ باشد. آداپتورها انواع مختلفي دارند و در ولتاژ و آمپرهاي مختلف بسته به آن وسيله، مورد استفاده قرار مي­ گيرند. آداپتورها به­ صورت تکي و يا به­ صورت آداپتور مرکزي مي­ باشند که چندين خروجي براي استفاده دوربين­ ها و دستگاه­ ها دارند. در انتخاب آداپتور بايد دقت گردد که از آداپتوري مطابق با نياز دوربين و دستگاه استفاده گردد و حتمااز کالاي اورجينال و اصلي استفاده گردد. زيرا آداپتورها نقش خيلي مهمي در يک سيستم نظارت تصويري دارند و استفاده از کالاهاي فيک يا نامرغوب امکان آسيب ­رساني به سيستم مداربسته را در پي خواهد داشت.

سوئيچ

سوئيچ ­هاي شبکه پل ارتباطي ميان دوربين­ هاي تحت شبکه و NVRها مي­ باشند. سوئيچ ­ها با قرارگيري ميان دوربين­ هاي IP و NVR ضمن برقراري ارتباط، هزينه­ هاي جانبي مثل متراژ کابل را نيز کاهش مي ­دهند. دوربين­ ها توسط کابل شبکه به سوئيچ ­ها متصل شده و از سوئيچ توسط يک کابل به دستگاه ضبط­ کننده. سوئيچ­ ها در انواع مختلفي مي­ باشند که بسته به تعداد و مدل دوربين­ ها مي­توانند در سيستم­ هاي نظارت تصويري مورد استفاده قرار گيرند. سوئيچ ­ها در انواع ???/?? و ????/???/?? و PoE و غيرقابل PoE با امکانات جانبي متفاوت مانند پشتيباني از پورت SFP يا فيبر نوري، پورت مديريت و غيره در بازار وجود داشته و امکان استفاده از آن­ها ميسر مي­باشد. سوئيچ ­هاي PoE خود وظيفه تامين برق دوربين­ ها را نيز به­ عهده گرفته. ( درصورتيکه دوربين PoE باشد و از سوئيچ PoE استفاده گردد ديگر نيازي به استفاده از آداپتور براي تامين برق دوربين ­ها نمي ­باشد.)

لازم به تذکر مي­ باشد که در برخي از NVRها، سوئيچ بخشي از خود دستگاه ضبط­ کننده مي ­باشد که اصطلاحاً مي­ گويند دستگاه PoE مي ­باشد و ديگر نيازي به سوئيچ مجزا نبوده و کليه دوربين ­ها مستقيما به دستگاه وصل مي­ گردند. اين مدل دستگاه ­ها در پروژه­ هاي کوچک که متراژ کابل­کشي کم مي ­باشد مناسب و به­ صرفه بوده ولي در پروژه ­هايي که دوربين­ ها در فواصل طولاني نسبت به دستگاه قرار مي­گيرند و متراژ کابل کشي بالا مي­ باشد استفاده از سوئيچ مستقل مناسب و به ­صرفه مي ­باشد.

Cambox

Cambox يا جعبه آداپتور يکي ديگر از لوازم جانبي مي­ باشد که با محافظت از آداپتور در مقابل آب و ضربه و … در يک سيستم مداربسته به­ کار مي­روند. علاوه بر بحث محافظت، تميزي و زيبايي کار از نکات ديگري مي­ باشد که مي­توان در اجراي يک پروژه دوربين مداربسته با استفاده از cambox به آن توجه کرد.

فيبر نوري و راديو وايرلس

 

 

حتما بخوانيد: دوربين مدار بسته  

فيبر نوري نوعي کابل مي­ باشد که براي مسافت­ هاي بسيار طولاني مورد استفاده قرار مي­ گيرند زيرا اين قابليت را دارد که تعداد ديتاي زيادي را منتقل نمايند. در استفاده از فيبر نوري، دوربين ­ها ابتدا به سوئيچ وارد شده و توسط فيبر نوري به محل مورد نظر، ديتا منقل مي­ گردد. در مقصد دوباره به يک سوئيچ وارد و توسط کابل به دستگاه­ هاي ضبط­ کننده وارد مي­ گردند. البته برخي از دستگاه­ هاي NVR با کانال­ هاي بالا نيز از ورودي فيبرنوري پشتيباني مي ­نمايد.

راديو وايرلس نيز مانند فيبر نوري در فواصل طولاني مورد استفاده قرار مي­ گيرد. دوربين ها در مبدا وارد يک سوئيچ گرديده و سوئيچ به راديو وايرلس فرستنده و ديتا توسط امواج منتقل مي­ گردد، در مقصد راديو وايرلس گيرنده امواج را گرفته و با ورود به سوئيچ و از سوئيچ به دستگاه ضبط­ کننده تصاوير منتقل مي ­گردد.

فيش ­هاي ارتباطي

فيش­ ها نقش بسيار مهمي در راه ­اندازي يک شبکه نظارت تصويري دارند ولي شايد هيچ موقع جدي گرفته نمي ­شوند. فيش ­هاي BNC براي ارتباط کابل­ هاي کواکسيال با دوربين ­ها و دستگاه ­ها به­ کار مي ­روند. کانکتورهاي شبکه ارتباط دهنده کابل شبکه با دوربين و سوئيچ و يا NVR مي­ باشند که در دو سر کابل شبکه قرار مي­ گيرند. فيش ­ها و کانکتورهاي برق که ارتباط­ دهنده کابل تغذيه با آداپتور و دوربين­ ها مي­ باشند.

علاوه بر موارد نام برده شده، شايد در يک پروژه نظارت تصويري نياز به تجهيزات ديگري باشد و يا شما آن ها را مشاهده نماييد. مانند رک که از دستگاه ضبط ­کننده محافظت مي­کند و يا ميکروفن و تجهيزات جانبي ديگر. در هر پروژه سيستم مداربسته بسته به نوع دوربين ­ها و دستگاه ضبط ­کننده و همچنين درخواست کارفرما و محيط نصب امکان استفاده از لوازم جانبي گوناگون ممکن مي­ باشد.

نتيجه گيري :

براي کارايي موثرتر دوربين هاي مداربسته و نظارتي، بايد بدانيم به تعداد زيادي قطعه ي پشتيبان احتياج داريم. در اين مقاله بررسي شد که براي نصب کامل يک دوربين مداربسته يا سيستم نظارت تصويري و دسترسي به آن از خانه يا محل کار خود، به چه چيزهايي نياز داريم.

بيشتر بخوانيد: dvr     nvr    سوييچ شبکه  

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:03

معرفي قابليت ويدئو پارک در دوربين مداربسته هوشمند

با پيشرفت روز افزون تکنولوژي، سيستم هاي نظارت تصويري نيز دچار پـيشرفت هاي چشمگيري شده اند که سـيستم هاي نظارت تصويري را به ابزاري هوشمند ، در راستاي پيشگيري از وقوع ناهنجاري تبديل کرده است .

در اين مقاله به بحث و بررسي درباره ي بـرند ويـديو پارک که دستاورد هاي بزرگي در زمينه ي ارتقاء سطح کيفي و سيستم هاي نظارت تصويري هوشمند، داشته خواهيم پرداخت .

مقايسه

در حال حاضر يکي از مهم ترين آپشن هاي مورد توجه در سيستم هاي نظارت تـصويري ، هوشـمند بودن مي باشد .
شـايان ذکر است تمامي دوربـين هاي تحت شبکه ي برند ويدئو پارک بر اساس سيستم هوشمند ساخته شده است.
همچنين دستگاه NVR و نرم افزار CMS اين برند بر پايه تشخيص هشدارها

جمع آوري و دسته بندي اطلاعات قابل نمايش مي باشد .

سيستم هاي دوربين مداربسته ي هوشمند توسط هوش مصنوعي تضمين گري دقيق ، براي نظارت و کنترل محيط ، مبتني بر نياز شـما مي باشند تا خـطا هاي انساني را به حداقل برسانند .

 

 

 

ويدئو پارک

امکانات دوربين مداربسته ويدئو پارک

کنترل عبور از خط :

از طريق اين قابليت مي توان خطي مجازي در تصوير مشخص کرد در صورت عبور شي از آن خط مرکز کنترل هشداري را خودکار دريافت خواهد کرد .

 

تعريف منطقه ممنوعه :

توسط اين قابليت مي توان منطقه اي را در تصوير مشخص کرد در صورت ورود شي و يا شخص به اين منطقه باعث دريافت هشدار در مرکز کنترل مي شود .

 

تشخيص چهره :

قابليتي که مي تواند با تشخيص چهره ي افراد و مجرمان مرتفع کننده ي چالش هاي مربوط به تشخيص چهره باشد .

 

حرکت خلاف جهت :

در صورتي که نيازمند دريافت هشدار هنگام وقوع حرکت خلاف جهت باشيم اين گزينه مي تواند کاربردي باشد .

 

تردد بي مورد و مشکوک :

هوش مصنوعي مي تواند حرکت مشکوک و غير طبيعي را تشخيص داده و آن را به مرکز کنترل گزارش کند . براي مثال ايستادن بيش از چند دقيقه در راه پله مي تواند يک حرکت مشکوک باشد .

 

تشخيص جا به جايي دوربين :

در صورتي که دوربين دچار جابه جايي شود گزارشي براي مرکز کنترل ارسال خواهد شد .

 

موارد ذکر شده تنها چند مورد از قابليت هاي هوشمند دوربين هاي مداربسته ي ويدئو پارک مي باشند .

 

نتيجه گيري

برند ويدئـو پـارک با توليد دوربين هاي مداربسته هوشمند ، دنياي سـيستم هاي نظارت تصويري را متحول نموده ، قـابليت هاي هوشمند دوربين هاي مداربسته ي توليد اين شرکت با به حداقل رساندن خطاهاي انساني در امر نظارت تصاوير ، باعث شده اين برند در رنکينگ ?? برند برتر جهان قرار گيرد .

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/306697

https://www.sosyalcoin.net/read-blog/10353

https://u-ssr.com/read-blog/20752

https://www.diigo.com/item/note/6r1c8/1piv?k=6acec3fbd868710196592807085836a7

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 207 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:09

ميثم شکري ساز کيست و چگونه موفق شد؟

 

 ميثم شکري ساز متولد 1365 داراي مدرک دکتري کارآفريني است. او به لطف خدماتي که در زمينه کارآفريني به جامعه خود کرد، توانست دو بار تنديس کارآفرين برتر را از آن خود کند. روحيه علمي او باعث شد که هرگز تسليم نشود و مدرک MBA را از دانشگاه برلين آلمان دريافت کرد.

ميثم شکري ساز کيست و چگونه موفق شد؟

ميثم شکري ساز کيست؟

 

    ميثم شکري ساز کيست و چگونه موفق شد؟

 

    اگر شما هم به دنبال آرزوي بزرگ خود هستيد، اين نکته از ميثم شکري ساز را فراموش نکنيد: هدف گذاري دقيق، تلاش، تلاش و تلاش

 

ميثم شکري ساز کيست و چگونه موفق شد؟

موفقيت در بسياري از موارد مي تواند به راحتي با پيروي از ساير افراد موفق اتفاق بيفتد. دکتر ميثم شکري ساز يکي از افراد موفقي است که با پيمودن مسير خود زودتر به اهداف خود مي رسند. براي تکميل اين مقاله قصد داريم در مورد او و راه موفقيتش بيشتر صحبت کنيم...

همه ما زياد شنيده ايم که بدون تلاش و پشتکار موفقيت به دست نمي آيد. پس بياييد از همان ابتدا روشن کنيم که موفقيت يک شبه يک رويا نيست. با مروري بر زندگي افراد موفق به اين باور خواهيد رسيد که همه آنها مسير سخت و دشواري را پشت سر گذاشته اند. دکتر ميثم شکري ساز يکي از افراد موفقي است که از شکست و سقوط هراسي ندارد و با پشتکار و جديت يکي پس از ديگري به اهداف خود رسيده است. اما چگونه و چگونه؟

پشتکار، اراده و هدف گذاري همان مهارت هايي است که ميثم شکري ساز دارد و توانسته است به موفقيت هاي بزرگي دست يابد. اما اجازه دهيد دکتر ميثم شکري ساز را بيشتر معرفي کنيم...

دکتر ميثم شکري ساز کيست؟

ميثم شکري ساز، جواني با استعداد، خلاق، پرانرژي و پرتلاش است که در روزهاي اوج جواني اهداف بلندپروازانه اي در سر داشت و حاضر بود براي رسيدن به آنها وسايل تفريحات جواني را فدا کند. او در اين مسير با چالش هاي بزرگي روبرو شد اما هيچ چيز نتوانست جلوي او را بگيرد. در حالي که همسالانش در حال تجديد قوا و مطالعه بودند، او در کنار درس خواندن و حتي کاهش زمان استراحت خود مشغول کار بود.

با اين حال، علاقه او در آن زمان ايجاد فرصت هاي شغلي براي جوانان هم سن و سال خود بود. چرا که مي ديد با وجود تحصيلات عاليه هموطن جوانش، فرصت شغلي کافي براي آنها وجود ندارد. ايده هاي کارآفريني بلافاصله در ذهن ميثم شکري ساز نقش بست تا بتواند اندکي از بيکاري در جامعه خود بکاهد. اگر مي خواهيد در مورد ميثم شکري ساز بيشتر بدانيد به اين آدرس مراجعه کنيد:

https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1041242

اين دغدغه روزمره او بود و بالاخره به هدفش رسيد. او امروز صدها جوان را مي بيند که به برکت خدمات آموزشي او در زمينه هاي مختلف آموزش ديده اند. علاوه بر اين، روز به روز کسب و کار خود را توسعه مي دهد و جوانان پويا و با استعداد بيشتري را جذب مي کند و فرصت رشد و توسعه را براي هر يک از آنها فراهم مي کند. اگر به فرصت هاي شغلي که ميثم شکري ساز فراهم مي کند دقت کنيد متوجه مي شويد که هر کدام در مسير بزرگتري قدم گذاشته اند که آن رونق اقتصادي جامعه است...

نگاهي دقيق به مسير موفقيت ميثم شکري ساز

دکتر ميثم شکري ساز متولد 1365 و داراي مدرک دکتري کارآفريني است. او به لطف خدماتي که در زمينه کارآفريني به جامعه خود کرد، توانست دو بار تنديس کارآفرين برتر را از آن خود کند. روحيه علمي او باعث شد که هرگز تسليم نشود و مدرک MBA را از دانشگاه برلين آلمان دريافت کرد. وي همچنين داراي مدرک ليسانس مهندسي صنايع از دانشگاه آزاد اسلامي است.

او در حين تحصيل، تجارت خود را به حدي گسترش داد که اکنون مديرعامل يک هلدينگ بزرگ است و توانسته گام هاي قابل توجه و چشمگيري در جهت آموزش الکترونيکي بردارد. به گونه اي که فرصت هاي تحصيلي را براي بسياري از هموطنان خود در سراسر کشور فراهم کرد. ديد باز، خلاق و آگاهانه او از وضعيت اقتصادي، کسب و کارهاي کوچک و بزرگ، او را به عنوان يک مشاور حرفه اي تجارت شناخته شد.

اگر شما هم به دنبال آرزوي بزرگ خود هستيد، اين نکته از ميثم شکري ساز را فراموش نکنيد: هدف گذاري دقيق، تلاش، تلاش و تلاش

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 19 اسفند 1400 ساعت: 19:47

کوچينگ چيست؟

کوچينگ به روش هاي مختلفي تعريف شده است. ماهيت مربيگري اين است:

 

براي کمک به فرد براي تغيير در راهي که مي خواهد و کمک به او براي رفتن به سمتي که مي خواهد برود.

کوچينگ از يک فرد در هر سطحي حمايت مي کند تا به آن چيزي که مي خواهد تبديل شود.

کوچينگ آگاهي را ايجاد مي کند، انتخاب را توانمند مي کند و منجر به تغيير مي شود.اين پتانسيل فرد را براي به حداکثر رساندن عملکرد خود باز مي کند. کوچينگ به آنها کمک مي کند که ياد بگيرند نه اينکه به آنها آموزش دهند.مربيگري به طور سنتي با ورزش همراه بوده است. هر ورزشکار برتر يک مربي دارد. سئو سايت اصفهان در چند سال اخير، مربيگري در هر زمينه، در تجارت و در هر جنبه اي از زندگي و همچنين ورزش قابل استفاده شده است.در حال حاضر، اين کاملا طبيعي است که کسي يک مربي را ببيند تا به او کمک کند تا به اهداف خود در زندگي و کار خود برسد.

 

کوچينگ يک مشارکت بين کوچ و مشتري است.

 

کوچ به مشتري کمک مي کند تا به بهترين هاي شخصي خود دست يابد و نتايجي را که مي خواهد در زندگي شخصي و حرفه اي خود به دست آورد. کوچينگ تضمين مي کند که مشتري مي تواند بهترين عملکرد خود را ارائه دهد، ياد بگيرد و به روشي که مي خواهد توسعه يابد.مربي نبايد در زمينه کاري مشتريان خود متخصص باشد.تشخيص کوچينگ از فعاليت هاي مشابه مفيد است.

 

 

منتورينگ

 

منتورينگ زماني است که يک همکار ارشد که داناتر و عاقل‌تر به نظر مي‌رسد توصيه مي‌کند و الگويي ارائه مي‌دهد. منتورينگ شامل بحث هاي گسترده اي است که ممکن است محدود به زمينه کاري نباشد. يک مربي يک حامي با تجربه حرفه اي عالي در زمينه کاري مشتري خود است. هم مربيگري و هم کوچينگ عمدتاً به دستاوردهايي در حال و آينده مربوط مي شود.

 

 

مشاوره

 

مشاوره کار با مشتري است که احساس ناراحتي مي کند يا از زندگي خود ناراضي است. آنها به دنبال راهنمايي و مشاوره هستند. يک مشاور براي حل مشکل مشتري کار مي کند.

 

 

درمان

 

درمان، کار با مراجعي است که به دنبال رهايي از علائم رواني يا فيزيکي است. مشتري خواهان شفاي عاطفي و رهايي از دردهاي رواني است. درمان با سلامت روان مراجع سروکار دارد. کوچينگ با رشد ذهني مشتري سروکار دارد. انگيزه مراجع از ورود به درمان يا مشاوره معمولاً دور شدن از درد يا ناراحتي است، نه حرکت به سمت اهداف مورد نظر. کوچينگ اصلاحي نيست، مولد است. هر دو درمان و مشاوره بيشتر مستلزم درک و کار با تجربيات گذشته هستند تا مربيگري.

 

 

آموزش

 

آموزش فرآيند کسب مهارت ها يا توانايي هاي دانش از طريق مطالعه، تجربه يا تدريس است. مربي طبق تعريف، متخصص است و دوره آموزشي احتمالاً بر روي مهارت‌هاي خاصي براي نتايج فوري متمرکز مي‌شود. همچنين احتمالاً آموزش يک به چند است نه يک به يک.

 

 

مشاوره

 

يک مشاور تخصص ارائه مي دهد و مشکلات کسب و کار را حل مي کند يا يک تجارت را به طور کلي توسعه مي دهد. يک مشاور با کل سازمان يا بخش هاي خاص آن سروکار دارد و نه افراد درون آن. مشاوران فقط به طور غير مستقيم بر افراد تأثير مي گذارند.

 

 

درس دادن

 

تدريس دانش را از معلم به دانش آموز منتقل مي کند. معلم چيزي مي داند که دانش آموز نمي داند. در مربيگري برعکس است. مشتري متخصص است و مشتري پاسخ ها را دارد، نه مربي.

مدل چرخه شايستگي يادگيري

يک مدل مفيد براي يادگيري، چرخه شايستگي است، يک مدل چهار مرحله اي که مي تواند به شما در شناسايي شايستگي هاي خود کمک کند:

 

بي کفايتي ناخودآگاه

 

شما نمي دانيد که در مورد چيزي نمي دانيد.

 

يک مثال خوب مي تواند کودکي باشد که هرگز دوچرخه نديده است يا نمي داند که زباني غير از زبان خودش وجود دارد.

 

بي کفايتي آگاهانه

 

متوجه شده ايد که فاقد مهارت خاصي هستيد.

 

يک مثال ممکن است کودکي باشد که کودکان ديگر را در حال دوچرخه سواري ديده است، يا شنيده است که شخصي به زبان ديگري صحبت مي کند و بنابراين مايل به يادگيري است.

 

شايستگي آگاهانه

 

شما ياد گرفته ايد که چگونه کاري را انجام دهيد، اما هنوز براي انجام آن بايد در مورد آن فکر کنيد.

 

يک مثال مي تواند کودکي باشد که مي تواند دوچرخه سواري کند اما اگر تماشاي جايي که مي رود را متوقف کند زمين مي خورد.

 

شايستگي ناخودآگاه

 

شما آنقدر خوب ياد گرفته ايد که چگونه کاري را انجام دهيد که به سختي به مغز شما متصل شده است.

 

ديگر لازم نيست به نحوه انجام آن فکر کنيد، بلکه فقط آن را انجام دهيد. در واقع، اگر خيلي سخت به آن فکر کنيد، ممکن است نتوانيد آن را انجام دهيد.

 

مربيان بايد مرحله اي را که يک فرد در آن قرار دارد شناسايي کنند تا از زبان مناسب براي کمک به او براي رفتن به مرحله بعدي استفاده کند. به هر حال، تلاش براي بهبود مهارت اگر ندانيد که آن مهارت را نداريد، دشوار است.

 

تفاوت بين آموزش، مربيگري، راهنمايي و مشاوره

اگرچه آموزش، مربيگري، راهنمايي و مشاوره همگي داراي ويژگي‌ها و مهارت‌هاي کليدي هستند، اما با اين وجود کاملاً متفاوت هستند و آگاهي از تفاوت‌ها مهم است.

 

تدريس و آموزش

تدريس و آموزش شامل يک معلم متخصص است که دانش را به دانش آموزان خود منتقل مي کند.اگرچه بهترين معلمان از تکنيک‌هاي مشارکتي و تعاملي مانند مربيگري استفاده مي‌کنند، اما قطعاً عدم تعادل دانش وجود دارد و معلم به عنوان متخصص «پاسخ درست» را مي‌داند.

 

 

 

http://edu.fudanedu.uk/user/felixbbin1/

http://fudanedu.uk/user/felixbbin1/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:FelixbBin1

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://parsianandishseo.ir/

https://git.isis.vanderbilt.edu/FelixbBin1

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://parsianandishseo.ir/

http://jobs.ict-edu.uk/user/felixbbin1/

http://ict-edu.uk/user/felixbbin1/

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://parsianandishseo.ir/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=5eb76f1f-84c3-4ab4-8d87-5479c470fd92

https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=FelixbBin1

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:FelixbBin1

https://www.pubpub.org/user/sky-brady-17

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://parsianandishseo.ir/

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:FelixbBin1

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=https://parsianandishseo.ir/

https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php?title=User_talk:FelixbBin1&action=submit

 
 

 

 

 

 

 

 

 

مربيگري

کوچينگ شامل اين باور است که فرد در درون خود پاسخي براي مشکلات خود دارد.

 

مربي يک متخصص موضوع نيست، بلکه بيشتر بر کمک به فرد براي باز کردن پتانسيل خود متمرکز است. تمرکز بسيار بر روي افراد و آنچه در درون سر آنهاست است. يک کوچ لزوماً يک فرد تعيين شده نيست: هر کسي مي تواند رويکرد مربيگري را با ديگران، چه همتايان، چه زيردستان يا مافوق، اتخاذ کند.

 

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:33

بازاريابي وابسته براي مبتديان: چيست + چگونه مي توان موفق شد

 

تصور کنيد تنها چيزي که براي کسب درآمد آنلاين نياز داشتيد يک وب سايت بود. شما مجبور نيستيد محصولات خود را ايجاد کنيد يا خدماتي را ارائه دهيد. خوب به نظر مي رسد؟ به بازاريابي وابسته خوش آمديد.

طبق آمار Statista، مخارج تجاري براي بازاريابي وابسته تا سال 2022 در ايالات متحده به 8.2 ميليارد دلار خواهد رسيد.

از همين امروز شروع کنيد و در موقعيتي عالي براي استفاده از آن خواهيد بود.

در اين راهنما، ياد خواهيد گرفت:

بازاريابي وابسته چيست؟

چرا بازاريابي وابسته

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند

چقدر مي توانيد به طور بالقوه درآمد کسب کنيد

چگونه با بازاريابي وابسته شروع کنيم

بازاريابي وابسته چيست؟

بازاريابي وابسته جايي است که شما محصول يا خدمات شرکت ديگري را در ازاي پورسانت فروش که ايجاد مي کنيد، تبليغ مي کنيد. کميسيون معمولاً درصدي از قيمت فروش است، اما گاهي اوقات مي تواند مقدار ثابتي باشد.

چرا بازاريابي وابسته؟

در اينجا دو دليل وجود دارد که چرا بايد بازاريابي وابسته را در نظر بگيريد:

در دنياي وب سايت هاي مختلفي مثل در زمينه معرفي بهترين محصولات فعاليت مي کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

1. کم هزينه و کم خطر

راه اندازي يک کسب و کار به معناي متحمل شدن هزينه هاي اوليه براي محصولات، کارکنان، تجهيزات، اجاره و غيره است. اين امر آن را پرخطر و گران مي کند. با بازاريابي وابسته، تنها چيزي که نياز داريد يک وب سايت است. حتي اگر به نتيجه نرسد، تنها چيزي که هدر داده ايد زمان و کمي پول است.

2. آسان به مقياس

يک فروشنده معمولي فقط محصولات يک شرکت را مي فروشد. به عنوان يک بازارياب وابسته، مي توانيد محصولات بسياري از شرکت هاي مختلف را تبليغ کنيد و از همه آنها پورسانت دريافت کنيد.

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند؟

تاجر به هر وابسته يک پيوند منحصر به فرد مي دهد تا بتواند رديابي کند که چه کسي مسئول فروش بوده است. پيوند معمولاً چيزي شبيه به اين خواهد بود:

1 پيوند وابسته 2

وقتي شخصي روي آن پيوند کليک مي کند، يک فايل کوچک به نام کوکي در دستگاه او ذخيره مي شود.

يک کوکي وابسته دو کار انجام مي دهد:

اين به تاجر کمک مي کند تا فروش را به شخص مناسب نسبت دهد.

(معمولاً) تاريخ انقضا دارد، بنابراين حتي اگر خريدار خريد خود را به تاخير بيندازد، پول دريافت مي کنيد.

در اينجا مثالي از نحوه عملکرد اين کار آورده شده است.

تصور کنيد که يک خواننده از پست شما در مورد بهترين ژاکت هاي زمستاني بازديد مي کند. آنها روي يکي از پيوندهاي وابسته شما کليک مي کنند و آنها را به محصولي در آمازون هدايت مي کنند.

اما آنها متوجه شدند که بايد دخترشان را از مدرسه ببرند. بنابراين خانه‌شان را ترک مي‌کنند، دخترشان را مي‌گيرند، شام مي‌خورند و در نهايت به آمازون بازمي‌گردند، جايي که دوباره محصول را پيدا مي‌کنند.

از آنجايي که آنها از قبل در آمازون خريد مي کنند، تصميم مي گيرند تجهيزات اسکي نيز خريداري کنند.

اين خبر خوب است. قبلاً آنها روي پيوند وابسته شما کليک کردند و يک کوکي در دستگاه آنها ذخيره شد. از آنجايي که آمازون مدت کوکي 24 ساعته دارد، شما هم براي ژاکت زمستاني و هم تجهيزات اسکي غرامت دريافت مي‌کنيد - حتي اگر دومي را تبليغ نکرده باشيد.

به عنوان يک بازارياب وابسته چقدر مي توانم درآمد داشته باشم؟

پاسخ ساده اين است که هيچ محدوديتي وجود ندارد. اين به جايگاه شما و ميزان کاري که انجام مي دهيد بستگي دارد.

موفق ترين بازارياب هاي وابسته در ماه شش يا هفت رقم مي گيرند.

به عنوان مثال، پت فلين از درآمد غيرفعال هوشمند بيش از 100000 دلار در کميسيون هاي وابسته در دسامبر 2017 به دست آورد.

2 درآمد spi 2

رايان رابينسون، يکي ديگر از بازارياب‌هاي وابسته، بيش از 19000 دلار درآمد وابسته را در اکتبر 2019 گزارش کرد. يکي ديگر از وب‌سايت‌هاي وابسته موفق - The Wirecutter - حدود 10 ميليون دلار درآمد داشت و در نهايت به قيمت 30 ميليون دلار به نيويورک تايمز فروخته شد.

البته به خاطر داشته باشيد که اين افراد کار بسيار خوبي در ساخت برند خود انجام داده اند. براي رسيدن به اين سطح سال‌ها کار سخت آنها طول کشيده است.

اگر تازه شروع کرده‌ايد، ممکن است چک‌هايتان براي مدتي بيشتر شبيه اين باشند:

آمازون چک 2

شما بايد انتظارات خود را مديريت کنيد. شما از همان ابتدا پول زيادي کسب نخواهيد کرد، اما اجازه ندهيد اين شما را دلسرد کند.

موفقيت ديگران به شما مي گويد که با کار سخت، زمان و دانش مناسب، شما نيز به طور بالقوه مي توانيد به آن سطوح برسيد.

چگونه با بازاريابي وابسته شروع کنيم

اين هفت مرحله ساده را دنبال کنيد.

در مورد يک پلت فرم تصميم بگيريد

جايگاه خود را انتخاب کنيد

برنامه هاي وابسته را براي پيوستن پيدا کنيد

محتواي عالي ايجاد کنيد

ترافيک را به سايت وابسته خود هدايت کنيد

روي پيوندهاي وابسته خود کليک کنيد

تبديل کليک ها به فروش

افکار نهايي

هيچ چرخ بازاريابي وابسته در اينجا دوباره اختراع نشد. اينها اصول اوليه هستند، و به کار بردن آنها شما را به سمت راست هدايت مي کند.

فقط انتظار نداشته باشيد که درآمد متحول کننده زندگي يا آزادي براي ترک 9 تا 5 يک شبه خود را داشته باشيد. بازاريابي وابسته زمان مي برد.

ابتدا روي اولين فروش وابسته خود تمرکز کنيد. همانطور که سايت شما رشد مي کند، اهداف جديدي تعيين کنيد و به آزمايش ادامه دهيد.

اين نحوه ايجاد سايتي است که در نهايت درآمد مناسبي ايجاد مي کند.

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://behtarinyab.com/
https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=KeanRoberts10
http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:KeanRoberts10
http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://behtarinyab.com/
https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:KeanRoberts10
https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://behtarinyab.com/
https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx
https://clubs.london.edu/click?r=https://behtarinyab.com/
http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=694251
https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User:KeanRoberts10
کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 405 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:17

بيوگرافي ماکان آريا پارسا

 

اريک ريس، نويسنده و کارآفرين معروف، مي گويد:

 

"من از موفقيت ها و شکست هاي خودم و ديگران درس گرفتم. موفقيت يک کسب و کار يک نتيجه خوب يا فقط شرايط مناسب نيست، در واقع موفقيت را مي توان با شناخت اشتباهات ديگران و اجتناب از آنها مهندسي کرد!" به معناي موفقيت است. قابل آموزش است و من مي توانم آن را ياد بگيرم!"

 

با توجه به اين موضوع دکتر ماکان آريا پارسا که از برترين کارگران ايراني است و با ايجاد چندين شغل و مشاغل ثابت و پايدار و انجام کارها مي تواند چندين شغل را مديريت کند، برخي از اشتباهات رايج کارآفرينان در کسب و کار را آموزش مي دهد. .

قبل از عيد براي مسواک زدن آرزوها | دوره عملي قانون جذب هادي فرامرزي!

 

 

به قول دکتر ماکان آريا پارسا، کارآفرين نمونه ايراني، بياييد اين اشتباهات را که سال ها پس از ناکامي ها و موفقيت هاي فراوان تجربه کرده اند مرور کنيم. در پايان اين مقاله کوتاه با آنها بيشتر آشنا مي شويم.

 

اولين اشتباه | قرار است در هر بازاري موفق شويد!

 

هرگز نبايد از بهانه هايي مانند موفقيت محصول خود در بازار اول، تحقيق، صحبت با مردم، مخاطبان و حتي نظرسنجي براي دريافت نظرات آنها دست بکشيد.

 

تجربه به من نشان داده که دنياي بازارها يکي از محصولات موفقي است که در بازارهاي مشابه شکست خورده است!

 

اغلب اوقات يک نوشيدني در ايالات متحده فروش خوبي دارد اما در يک کشور اروپايي مانند فرانسه يا بريتانيا به فروش نمي رسد.

 

بسياري از مردم فکر مي کنند که اگر در يک بازار موفق شوند، به اين معني است که محصول در بازارهاي بعدي نيز بسيار موفق خواهد بود. اما در واقع اين يکي از اشتباهات کارآفرينان است.

 

اشتباه دوم | راه اندازي يک کسب و کار با شرکاي زيادي

 

زماني که مي‌خواستم کسب‌وکار خودم را شروع کنم، براي شروع هيجان‌زده بودم و اين باعث شد آن را به افراد زيادي بدهم. اما بعداً متوجه شدم که اين يکي از بزرگترين اشتباهات من بود ...

 

به نظر من، کارآفرينان به جاي يک استارت آپ بزرگ و بحث برانگيز، بايد آرام آرام شروع کنند و در صورت نياز به شريک، از تعداد کمي شروع کنند. علاوه بر اين، بهتر است هر يک از شرکا مهارت هاي متفاوت و ارزشمندي داشته باشند که به نفع کسب و کار باشد.

 

 

 

اشتباه سوم | منتظر شروع!

 

فکر مي‌کنم انتظار طولاني براي شروع و راه‌اندازي يک کسب‌وکار اشتباه بزرگي است که مرتکب شدم. به نظر من براي شروع نبايد تعلل کرد، بلکه بايد در کار غوطه ور شد و به مرور پيشرفت کرد.

 

 

 

اشتباه چهارم | کاهش ارزش محصول

 

من فکر مي کنم اگر شرکت شما يک استارت آپ است، خوب نيست که بخواهيد يک محصول کم کيفيت و کم ارزش را وارد بازار کنيد. شما محصولات عالي مي سازيد و مطمئن مي شويد که مخاطبان شما ارزش آن را مي دانند.

 

البته در اين راه نبايد کاملاً اسير خود شويد و بخواهيد محصول هر چيزي را به بازار عرضه کنيد.

 

اشتباه پنجم | براي خرج کردن بيشتر يا کمتر

 

دو طرز فکر مهم در ميان کارآفرينان موفق وجود دارد:

 

در خرج کردن پول نقد وسواس داشته باشيد،

 

از سرمايه گذاري روي مردم و شرايط مناسب براي ترس.

 

نکته مهم اين است که هر دوي اين ذهنيت ها مي توانند در تصاويري که افراط مي کنند منجر به شکست کسب و کار شما شود! يک کارآفرين موفق مي داند که در تجارت نبايد بدون حساب خرج کرد و نبايد از خرج کردن در مواقع ضروري ترسيد.

 

همين الان به کسب و کار خود نگاهي بيندازيد و ببينيد کجا اين همه هزينه کرده ايد. همچنين ببينيد پس انداز شما به کجا منجر به عقب ماندگي کسب و کار شده است.

 

اشتباه ششم | همکاري با شرکت هاي غيرمتعهد

 

کسب و کارها، پس از اندکي رشد، براي رشد و موفقيت در کار با شرکت ها و افراد ديگر آنجا هستند. به عنوان مثال، کار با يک شرکت طراحي سايت، سئو، حمل و نقل و غيره.

 

در اين ميان، کار با شرکت هاي غيرمتعهد تأثير مخربي بر تجارت دارد. نکته مهم اين است که يک قرارداد حقوقي صرف نمي تواند باعث شکايت شما شود. بنابراين قبل از شروع کار حتما بايد نمونه هايي از کار در مجموعه تحقيقاتي را مرور کرده و حتي مشتريان قبلي را ارزيابي کنم.

 

اشتباه هفتم | بي توجهي به بازاريابي

 

اشتباه ديگري که کارآفرينان مرتکب مي شوند اين است که يک محصول خوب مي سازند، خودشان آن را مي فروشند!

 

اگر خودش را به اين محصول خوب بفروشد، شرکت هاي بزرگي مثل تويوتا، bmw و شرکت هاي ديگر محصولات ارزشمند خود را نمي فروشند!

 

شما بايد محصول را بشناسيد، هر چه که باشد، نياز به بازاريابي دارد. اين بازار ممکن است شامل بازار محيطي، بازار آنلاين، سئو، بازاريابي محتوا و ... باشد.

 

 

اشتباه هشتم | تيم نسازيد

 

هر صاحب کسب و کاري فکر مي کند که هيچکس نمي تواند مانند خودش کارهايي انجام دهد و براي او متاسف باشد. خوب، او گفت من مي توانم درست فکر کنم. اما اگر در دراز مدت کمي به آن نگاه کنيد، متوجه خواهيد شد که مي تواند شما را به عنوان کسب و کارتان فرسوده کند.

 

علاوه بر اين، تيم نساختن باعث مي شود خيلي چيزها عقب بيفتند و به جاي موفقيت، در نهايت شکست بخوريد. بنابراين، ins

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 160 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 18:30

چگونه ماسک عسل بر روي صورت به پوست شما کمک مي کند؟

 

 

عسل ماده شيرين و چسبنده اي است که زنبورها توليد و در کندو ذخيره مي کنند.عسل در شکل طبيعي خود از طريق فعاليت آنزيم ها، مواد گياهي و باکتري هاي زنده با هم ترکيب مي شود تا يک عنصر قدرتمند با صدها کاربرد عملي ايجاد کند.

 

فرآيند منحصر به‌ فردي که عسل را ايجاد مي‌کند، آن را به ويژه براي مصارف آرايشي، مانند پاک کردن آکنه، التيام زخم‌ها و صاف کردن رنگ پوست، ارزشمند مي‌کند.

 

عسل خام و غير پاستوريزه داراي بيشترين پتانسيل براي کاربرد موضعي روي پوست است. به خواندن ادامه دهيد تا دريابيد که چگونه عسل را مي توان بر روي پوست صورت قرار داد و به پوست شما چه کمک هايي مي کند.

 

فوايد استفاده از عسل براي صورت

 

عسل خام سرشار از اجزاي مفيد براي پوست شما است، به خصوص اگر آکنه يا بيماري هاي پوستي خود ايمني مانند اگزما يا پسوريازيس داريد. حتي رشد بيش از حد کانديدا ممکن است با استفاده از عسل روي پوست شما کنترل شود.

 

عسل خام به تعادل باکتري هاي روي پوست شما کمک مي کند، که آن را به يک محصول عالي براي درمان آکنه تبديل مي کند. عسل گشنيز نهاوند به عنوان يک محصول ضد آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است و به طور قابل توجهي موثرتر از ساير محصولات محبوب است.

 

عسل روند بهبود سلول هاي پوست شما را سرعت مي بخشد. اگر لکه‌ها يا شيوع اگزما داريد، عسل غيرپاستوريزه مي‌تواند بهبود را تسريع کرده و التهاب را کاهش دهد. عسل مانوکا در التيام سريع زخم ها آنقدر موثر است که اکنون توسط پزشکان در محيط هاي باليني استفاده مي شود.

 

عسل خام همچنين يک لايه بردار طبيعي است، به اين معني که استفاده از آن روي صورت، پوست هاي خشک و کدر را از بين مي برد و سلول هاي جديد پوست را در زير آن آشکار مي کند.

 

موارد استفاده از عسل براي صورت

 

استفاده از عسل روي صورت نسبتاً ساده است، اگرچه راه هاي مختلفي براي انجام آن وجود دارد.

 

عسل براي آکنه صورت، پسوريازيس و اگزما

 

عسل براي درمان بيماري‌هاي مزمن پوستي را مي‌توان با خمير يا با ماسک صورت که براي چند دقيقه روي پوست نگه مي‌داريد مورد استفاده قرار داد.

 

مهم ترين نکته در مورد استفاده از عسل براي درمان اين بيماري ها استفاده از عسل غير پاستوريزه مانند عسل گشنيز نهاوند است.

 

بسيار مهم است که عسلي که استفاده مي‌کنيد همچنان حاوي باکتري‌هاي سالم باشد تا موثر واقع شود. اين سيستم ايمني بدن شما را فعال مي کند و به بهبود التهاب و قرمزي کمک مي کند و همچنين لک ها را التيام مي بخشد.

 

يکي از راه‌هاي استفاده از عسل براي صورتتان اين است که آن را با مواد ديگر مخلوط کنيد تا يک  ماسک صورت تسکين دهنده ايجاد کنيد. قبل از انجام اين کار،تست عسل و ساير مواد تشکيل دهنده را انجام دهيد تا مطمئن شويد که واکنش آلرژيک نداريد.

 

مخلوطي از عسل خام و دارچين يک ترکيب آنتي اکسيداني و ضد ميکروبي قوي است

 

سه قسمت عسل و يک قسمت دارچين تازه آسياب شده يا خالص (دارچين واقعي) را مخلوط کرده و مخلوط را با استفاده از مايکروويو کمي گرم کنيد. روي پوست خود بماليد و بگذاريد اين ترکيب به مدت 8 تا 10 دقيقه بماند. با آب گرم کاملاً بشوييد و پوست خود را خشک کنيد. اگر به دارچين حساسيت داريد از آن استفاده نکنيد.

 

عسل براي روشن کننده و روشن کننده پوست

 

محققان ارتباط مستقيمي بين استفاده از عسل روي صورت و روشن کردن لکه هاي تيره يافته اند.

 

 از آنجايي که عسل خاصيت لايه برداري دارد، استفاده از آن بر روي صورت مي تواند سلول هاي مرده پوستي را که پوست شما را کدر مي کند، از بين ببرد. اين مي تواند پوست را روشن تر نشان دهد.

 

پس از شستن صورت با آب و صابون، عسل گشنيز يا انواع ديگري از عسل خام غير پاستوريزه را روي صورت خود بماليد. در صورت تمايل، عسل را با آب تصفيه شده رقيق کنيد تا چسبندگي کمتري داشته باشد و راحت‌تر حذف شود. قبل از شستشو، عسل را چند دقيقه روي پوست خود بگذاريد.

 

عسل براي محو شدن جاي زخم

 

عسل به روند بهبودي بدن شما کمک مي کند، که ممکن است به محو شدن جاي آکنه کمک کند. مي توانيد از عسل به عنوان يک درمان لکه بر روي جاي زخم استفاده کنيد، آن را هر روز يا يک روز در ميان به عنوان خمير در محل زخم خود بماليد.

 

همانطور که در بالا توضيح داده شد، اگر از ماسک هاي صورت عسل به عنوان بخشي از روتين زيبايي خود استفاده کنيد، ممکن است نتايج را مشاهده کنيد. به خاطر داشته باشيد که آنچه ما در مورد توانايي هاي شفابخش عسل مي دانيم محدود است و هنوز در حال توسعه است. يک مطالعه نشان داد که عسل ممکن است براي جاي زخم هاي ناشي از سوختگي و بريدگي هاي عميق نيز موثر باشد.

 

عوارض استفاده از عسل روي صورت

بعيد است که عسل در اکثر افراد واکنش آلرژيک ايجاد کند. اگر آلرژي شناخته شده اي به موارد زير داريد، بايد از هر يک از اين راه حل ها با احتياط استفاده کنيد:

 

  • گرده
  • کرفس
  • زهر زنبور عسل

 

هميشه محصولات جديد را روي ناحيه کوچکي از پوست خود که حداقل قابل مشاهده است آزمايش کنيد تا ببينيد آيا آلرژي داريد يا خير.

 

حتما قبل از رفتن به رختخواب عسل را از صورت خود پاک کنيد. عسل باقي مانده روي صورت شما مي تواند گرد و غبار و ساير مواد زائد را جذب کند که مي تواند باعث تشديد جوش هاي فعال شود.

 

غذاي آماده پوست

 

استفاده از عسل خام روي صورت مي تواند به عنوان درماني براي آکنه، جاي زخم و پوست هاي کدر يا خشک به کار گرفته شود.

 

عسل خام گرانتر از ساير انواع عسل است، اما در مقايسه با ساير لوازم آرايشي پوست صورت شما نسبتاً ارزان است.

 

محققان در حال تلاش براي يافتن اطلاعات بيشتر در مورد اينکه چگونه عسل مي‌تواند به روشن‌تر و شفاف‌تر شدن چهره شما کمک کند،هستند. تا زماني که آلرژي نداريد، دليلي وجود ندارد که آن را امتحان نکنيد.

براي اينکه بيشترين ميزان مواد آلي اين ماده ي سحر آميز را دريافت کنيد، خريد عسل طبيعي سوغات نهاوند را حتما در برنامه اين هفته تان قرار دهيد.

 

https://issuu.com/bobbymiller41

https://www.4shared.com/u/Y1vPebb7/BobbyMiller4.html

https://www.designnominees.com/profile/soghatnahavand

https://soghatnahavand.tumblr.com/

https://www.pubpub.org/user/bobby-miller-2

https://www.intensedebate.com/people/BobbyMiller41

https://www.meetup.com/members/356174741/

https://www.atlasobscura.com/users/bobbymiller4

https://edex.adobe.com/community/member/4aaL_VqT5

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 18:18

فايروال سوفوس، مجهز به هوش مصنوعي

فايروال سوفوس XG ، ترکيبي قدرتمند و مبتکرانه از هوش مصنوعي و سندباکس است که توسط کارشناسان با تجربه شرکت Sophos طراحي و به مرحله اجرا درآمده و دائما در حال به‌روزرساني و افزايش کيفيت خدمات است تا به عنوان يک محصول بي‌رقيب در سطح اول امنيت دنيا قرار گيرد. اين محصول قادر به شناسايي و متوقف کردن انواع تهديدات و بدافزارهاي ناشناخته و هوشمند است و همچنين مي‌تواند نظارت کاملي را بر روي تمامي ترافيک‌هاي مشکوک ورودي و خروجي داشته باشد.

Sophos فايروالي که همانند شما فکر مي‌کند

شرکت Sophos روش جديدي براي مديريت رول‌هاي فايروال و پاليسي‌هاي امنيتي ارائه مي‌کند. در اين روش جديد و منحصر به فرد شما قادر خواهيد بود تا کاربران، نرم افزارها و پاليسي‌هاي شبکه را به طور کامل در يک رول فايروال منعطف و مرکزي مديريت کنيد.

لايسنس اورجينال سوفوس

مديريت از طريق Cloud

Sophos Central يک پلتفرم کامل مديريت از طريق Cloud که به وسيله آن مي‌توانيد تمامي محصولات Sophos از جمله فايروال XG را مديريت کنيد. به وسيله اين محصول تنظيمات روزانه، مانيتورينگ و مديريت ايمني شبکه بسيار آسان مي‌گردد.

با استفاده از Sophos Central شما مي‌توانيد تمام راهکارهاي امنيتي خريد فايروال سوفوس خود را در قالب يک کنسول مديريت کنيد. Intercept X و مابقي ابزارهاي Sophos Suite به راحتي در دسترس شما هستند.

فايروال XG به صورت يک ماشين مجازي پيکربندي شده در Azure Marketplace موجود است و از قالب‌هاي Azure Resource Manager پشتيباني مي‌کند و باعث ساده‌سازي Custom Deployments مي‌شود.

لايسنس سوفوس

فايروال XG بهترين تکنولوژي‌هاي امنيتي را با يک ديگر ادغام کرده و در قالب يک راهکار ارائه مي‌کند، که اين امر باعث مي‌شود تا شما نيازي به نصب و ادغام اين تکنولوژي‌ها با Azure را نداشته باشيد.

فايروال   سوفوسXGs به طور کامل با Sophos Server Protection ادغام مي‌گردد تا سيستم مانيتورينگ سلامت، شناسايي لحظه‌اي تهديدات و پاسخ خودکار به رويدادها را در قالب يک کنسول ارائه دهد

. سوفوس، امنيت با بيشترين کارايي

محصولات سخت افزاري XG با قيمت‌هايي متفاوت، کارايي در سطح استانداردهاي صنعتي ارائه مي‌دهند.

نمايندگي سوفوس

 

طراحي شده براي بهترين عملکرد

تمام مدل‌ها داراي تکنولوژي multi-core اينتل، ميزان RAM کافي و هارد ديسک‌هاي solid-state هستند.

 

توسعه‌پذير براساس نيازهاي شبکه شما

شرکت Sophos ماژول‌هاي ارتباطي زيادي شامل Wi-Fi، 3G/4G، DSL واتصالات مس يا فيبر را ارائه مي‌دهد.

 

تجارت پايدار

محصولات Sophos باعث مي‌شود که تجارت شما حتي لحظه‌اي از دسترس خارج نشود.

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 388 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 6:42

گردشگري چيست؟

 

گردشگري در واقع سفري است که فرد از کار و زندگي دور است و در جاي ديگري براي اوقات فراغت، کسب و کار و.. گردشگر نيز فردي است که فعاليت هاي توريستي انجام مي دهد. به عبارت ديگر، مجموعه فرايندهايي که زماني رخ مي دهند که يک توريست چند روز از خانه دور باشد و سفر کند، گردشگري ناميده مي شود.

 

انواع گردشگري

eee_9ctk.jpg

گردشگري مناطق مختلفي دارد و هر يک از آن ها طرفداران خاصي دارند. از ميان انواع گردشگري مي توان به موارد زير اشاره کرد.

گردشگري فرهنگي

 

اين نوع گردشگري با هدف بازديد از جاذبه هاي فرهنگي مناطق مختلف است و محبوب تر مردم علاقه مند به جاذبه ها و مناظر فرهنگي است. برنامه هاي گردشگري فرهنگي شامل بازديد از موزه ها، نمايشگاه ها، جشنواره هاي سنتي، رويدادهاي ورزشي و.

گردشگري ورزشي

 

گردشگري ورزشي طرفداران زيادي دارد و از جمله اهداف و برنامه هاي آن مي توان به تحقق رويدادهاي ورزشي مانند بازي هاي المپيک اشاره کرد.

اکوتوريسم

 

اين منطقه براي افرادي است که به طبيعتگردي علاقه مند هستند و مسافراني که به گردشگري مي روند در اين گروه هستند.

گردشگري کسب و کار

 

يکي از قديمي ترين انواع گردشگري گردشگري تجاري است. طرفداران اين نوع گردشگري معمولاً افرادي هستند که مي خواهند در نمايشگاه ها و بازارهاي ويژه اي که در جاي ديگري برگزار مي شوند شرکت کنند و ترجيح مي دهند براي اين منظور تورهاي گردشگري کسب و کار را انتخاب کنند.

شرکت خدمات مسافرتي و جهانگردي شهران گشت به شماره ثبت 590168 با اخذ مجوز رسمي از سازمان هواپيمايي کشوري و سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري يکي از شرکت مسافرتي خصوصي در تهران مي باشد که با همکاري بسيار نزديک با شرکت هواپيمايي معراج شروع به فعاليت کرده است .

فعاليت اين شرکت در زمينه تنظيم برنامه هاي سفر ، اخذ ويزا ، فروش پروازهاي داخلي وخارجي ، فعاليت در حوزه گردشگري ، مجري مستيقم تورهاي داخلي و خارجي ، زميني و هوايي و صدور بيمه نامه مسافرتي مي باشد. اين شرکت با داشتن اطلاعاتي کامل در زمينه تورهاي مسافرتي و داشتن کارکناني کارآزموده ، متعهد و با سابقه، سفري لذت بخش را براي مسافرين خود فراهم مي سازد .

تلفن 02161954 – 09126458739

منبع :  شهران گشت معراج

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت: 4:50

مواقع بسياري پيش مي آيد که تمام زحمات يک باغدار با يک اشتباه يا عدم استفاده اصولي از کود و يا سموم نتايج مطلوبي نخواهد داد. جهت دستيابي به نتايج مطلوب تا انتهاي مطلب همراه ما باشيد.

دلايل خشک شدن نهال گردو

خشک شدن نهال گردو مي‌تواند دلايل متعدد و زيادي داشته باشد. نهال گردو به عنوان يکي از پرسودترين راه‌ هاي درآمد باغ داران شناخته مي شود. اما اين نهال به دليل حساسيت هايي که دارد، براي رسيدن به عملکرد مناسب و صحيح نيازمند رسيدگي مداوم است. رسيدگي هايي که بايد شرايط و ويژگي هاي درستي داشته باشند تا از خشک شدن نهال گردو جلوگيري کنند.

گردو به عنواني يکي از قديمي ترين و مقدس ترين درخت هاي تاريخ بشريت شناخته مي شود. در يونان باستان پس از ازدواج، شاخ و برگ هاي درخت گردو را به زير پاي تازه عروس و داماد مي ريختند تا آن ها را از طلسم و جادو رها سازند و به سوي خوشبختي بروند. بسياري از ديرينه شناسان آسياي غربي و هيماليا را به عنوان منشا درخت گردو مي شناسند.

در کشورمان ايران نيز درخت گردو در بسياري از مناطق کشور حضور دارد و احتمالا کهن ترين نوع آن به شهرکرد برگردد. درختي، در شهر اورگان که بعضي قدمت کاشت آن را به بيش از 1400 سال پيش نسبت مي دهند.

مغر گردو داراي پروتئين، آب، چربي، قند، ويتامين و املاح معدني است. گردو در مقدار فسفر با برنج، ماهي و حتي تخم مرغ برابر است. هم‌ چنين برگ و پوست گردو نيز مقوي اند و براي تصفيه خون مفيد اند. گردو از ديرباز تا کنون پرورش داده مي شده و احتمالا توسط سپاه اسکندر به اروپا برده شده است.

اين درخت داراي دو نوع نر و ماده است که آن را در دسته گياهان دو پايه اي قرار مي دهد. اين درخت پراکندگي گسترده اي در نقاط مختلف آن دارد و از مرکز و شرق اروپا تا قفقاز، شمال و مرکز ايران، دامنه هيماليا، چين، ژاپن را شامل مي‌ شود. هم چنين گونه هايي از درخت گردو در آمريکاي شمالي و جنوبي نيز موجود است. تنها جنگل طبيعي باقي مانده از اين نوع درخت، هم اکنون در کشور قرقيزستان قرار دارد.

در اين مقاله ما سعي داريم تا ده علت خشک شدن نهال گردو را به شما اطلاع بدهيم و کمک کنيم تا با پيش گيري از آن ها نهالي شاداب و مناسب داشته باشيد. با ماه همراه باشيد.

عوامل موثر براي پيشگيري از خشک شدن نهال گردو

  • جا و مکان مناسب حياتي است!

نهال گردوي خود را در خاک حاصل خيز و با زه کشي خوب که سايه کامل از نور آفتاب تا سايه جزئي را شامل مي‌شود، بکاريد. اين درختان ريشه عميقي دارند و براي رشد مناسب ريشه شان به حداقل 1.5 متر خاک نفوذپذير نياز دارند.

  • آب کافي فراموش نشود!

يک تپه خاک به ارتفاع 10 سانتي متر در اطراف محيط بيروني ريشه دفن شده ايجاد کنيد. مخزن به دست آمده را با آب پر کنيد. منتظر بمانيد تا آب از طريق خاک تخليه شود ، سپس هرگونه فرورفتگي حاصل را با خاک اضافي پر کنيد. در حالي که خاک مرطوب است، آن را خم نکنيد. آبياري غلط يکي از مهم ترين علت هاي خشک شدن نهال گردو است. گردوي جوان را يک بار در هفته از بهار تا اواخر تابستان آبياري کنيد. از شلنگ باغ يا شلنگ خيس کننده براي درخت خود استفاده کنيد و در هر جلسه آبياري بين 11 تا 19 ليتر آب در اولين سال رشد به نهالتان بدهيد. گردوهاي تثبيت شده را هر دو تا سه هفته آبياري کنيد. توجه داشته باشيد که روش غرقابي براي نهال شما بسيار ويرانگر است.

  • آيا کود کافي داده ايد؟

در اوايل بهار درختان گردو را کوددهي کنيد. دانشگاه کاليفرنيا پيشنهاد مي کند با استفاده از 3.5 تا 5.5 کيلوگرم کود حاوي سولفات آمونيوم به درخت خود نيتروژن بدهيد. کود را در زير سايبان بپاشيد و مواد را حداقل 30 سانتي متر از تنه درخت دور نگه داريد. بلافاصله به خاک تازه تصفيه شده يک آب درست و حسابي بدهيد تا از خشک شدن نهال گردو جلوگيري کنيد.

  • آفات را فراموش نکنيد!

اطراف پايه درخت خود را از هرگونه علف هرز دور نگه داريد. علف هرز با گردو از نظر رطوبت و مواد مغذي خاک رقابت مي کند و باعث جذب اين مواد مي شود. علف‌ هاي هرز اغلب آفات حشرات مانند شته ها، کرم ها و کنه هاي عنکبوتي را جذب مي کنند که اين آفات مي توانند باعث خشک شدن نهال گردو شوند.

  • نهال استاندارد و سالم تهيه کنيد

يکي از نکات بسيار حياتي براي جلوگيري از خشک شدن نهال گردو انتخاب و استفاده از نهال استاندارد و سالم است. ضعف و مشکلات نهال ها باعث اختلال در رشد و بازدهي آن ها مي شود. خريد نهال از نهالستاني معتبر مثل اکين نهال اين تضمين را به شما ميدهد.

  • آب و هوا را فراموش نکنيد!

شرايط اقليمي بسيار در رشد نهال موثر هستند. نهال گردو به شدت به تغيير آب و هوايي حساس است و اين تغييرات مي‌تواند بر آن موثر باشد. فرضا حضور در آب و هواي بسيار سرد و يا خيلي گرم مي‌تواند باعث خشک شدن نهال گردو بشود. در هنگام سرمازدگي، استفاده از کودهاي فسفر، پتاسه و اسيدآمينه مي تواند موجب کاهش خسارات و آسيب ها شود

  • آفتاب سوختگي، سيل و باد؛ دشمنان نهال

در هنگام بارندگي بايد نهال را از غرقاب شدن نجات بدهيد. براي جلوگيري از آفتاب سوختگي نهال با رنگ سفيد تنه آن رنگ کنيد. هم‌ چنين در هنگام وزش باد از قيم براي نهال خود استفاده کنيد.

  • بهتر است سراغ نهال پيوندي نرويد!

تحقيقات نشان مي دهد که حدود 90 درصد نهال هاي پيوندي پس از گذشت 7 الي 8 سال از زير قسمت پيوندي دچار مشکل مي شوند. اين نهال ها معمولا در سال دهم خشک مي شوند. استفاده از نهال درست احتمال خشک شدن نهال گردو شما را کاهش مي دهد.

حدود 90 درصد نهال هاي پيوندي پس از گذشت 7 الي 8 سال از زير قسمت پيوندي دچار مشکل مي شوند. اگر تصميم به خريد نهال بسيار با کيفيت در کشور هاي همسايه همچون ترکيه داريد ميتوانيد از fidandeposu سايت استفاده کنيد.

  • بيماري بلايت

از اين بيماري خانمان سوز غافل نشويد. بيماري بلايت که بر روي برگ علامت سوختگي ايجاد مي کند و موجب سياه شدن برگ آن مي شود. اين بيماري باکتريايي با آلوده کردن برگ گردو و پوست سبز گردو آن را تحت تاثير قرار مي دهد و مي تواند باعث خشک شدن نهال گردو يا  حداقل باعث خشک شدن برگ آن شود.

  • غلظت عنصر بر

افزايش غلظت عنصر بر در خاک موجب ايجاد حاشيه هاي سياه بر روي برگ يا گاها نقطه هاي قهوه اي بر روي آن مي شود. براي حل اين مشکل مي توان از آبياري نهال با آبي با غلظت بر پايين يا آبياري شيرين استفاده نمود. لازم به توضيح است که در بعضي از مواقع عناصر ديگر مانند فسفر و پتاسيم نيز در خشکي برگ گردو موثر اند.

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 202 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:32

يعد وقت الفراغ لدى الشباب في المجتمع من أهم القضايا التي يعتبر استخدامها الصحيح في المستقبل وشخصية الشباب في غاية الأهمية.

التخطيط لقضاء أوقات الفراغ للشباب

 

يعد وقت فراغ الشباب قضية مهمة يمكن اعتبارها مصدرًا للاعتراف بالشباب والهوية. سيكون للاستخدام الصحيح لوقت الفراغ تأثير إيجابي على حياة الفرد والمجتمع ، وسيؤدي الاستخدام غير السليم له إلى مشاكل وأضرار لا يمكن إصلاحها.

 

في حالة الشباب والمراهقين ، فإن استخدام وقت الفراغ مهم للغاية لأن شباب المستقبل متوافقون مع الوطن ومصيرهم مرتبط بمصير المجتمع. ازداد وقت الفراغ في مجتمع اليوم بسبب تقليص ساعات العمل الرسمية ، ولكل شخص بضع ساعات لاستخدامها حسب أفكاره ومرافقه وخطته.

 

لاحظ أنه في المجتمعات الصناعية ، يختلف وقت الفراغ عن "ساعات الفراغ" في المجتمعات التقليدية. وقت الفراغ المناسب يزيد من كفاءة العمل ومثل أي صناعة أخرى ، تم إنشاء "صناعات ترفيهية" لتنويع أوقات الفراغ. في هذا الصدد ، في هذا القسم من Namnak ، ندرس العوامل البشرية غير الداخلية للضرر الاجتماعي.

 

وقت فراغ الشباب

أوقات فراغ الشباب في مجتمع اليوم

نقاط مهمة حول أوقات الفراغ للشباب

 

موضوع مهم ومؤثر

 

تعتبر كيفية قضاء وقت الفراغ مصدر قلق دائم بين الشباب والمراهقين بسبب دخولهم المفاجئ في المجتمع وبالتالي زيادة احتمالية السلوكيات غير المتوازنة.نصف سكان بلدنا هم من الشباب الذين يمكنهم بناء الدولة بالتخطيط المناسب للطاقة. بكثرة وبكثافة. يمكن أن يؤدي تجاهل طاقة الشباب إلى انحرافات وأضرار اجتماعية.

 

لا ينبغي أن يقتصر الإثراء في أوقات الفراغ على برامج محدودة وهو أمر مهم للغاية. يجب أن يكون الملء الأمثل لأوقات الفراغ على جدول أعمال المجمعات الثقافية مثل المدارس وما إلى ذلك. ومن السمات البارزة لوقت الفراغ حرية الاختيار ونوع النشاط ؛ ومع ذلك ، يُسجل الآباء أطفالهم في فصول ترفيهية وفنية ورياضية وعسكرية وما إلى ذلك لملء وقت فراغ أطفالهم بعد نهاية المدرسة ، بغض النظر عن اهتماماتهم ، مما يجعل المراهقين والشباب غير مرحب بهم. رأي الناس غير الشباب أنفسهم لم يعد يعتبر وقت فراغ.

 

يتعين على الشباب في أوقات فراغهم اتخاذ قرارات لملئه بأنفسهم ، وإلا خلال الصيف ، بسبب عدم وجود خطط لإثراء البطالة لديهم ، سيزداد معدل الجريمة وسوء السلوك الاجتماعي بين الشباب.

 

تساعد المرافقة مع الأصدقاء السيئين في إحداث الشذوذ وتقييد الشباب لتعليمهم والبحث عن دخل مزيف وغير مشروع لأنفسهم ، لذا فإن وقت الفراغ الذي كان من الممكن أن يؤدي إلى تقدمهم وتقدمهم سيؤدي إلى خرابهم وسقوطهم.

أهمية التخطيط الترفيهي للمراهقين والشباب

 

 

العوامل البيئية للأضرار الاجتماعية للشباب

 

هناك فئتان فعالتان في إحداث ضرر اجتماعي ، الفئة الأولى: النمو السكاني ، وعدم الاستقرار الاجتماعي ، والبطالة ، والتضخم والفقر ، والفئة الثانية: الأسرة ، والبيئة المدرسية ، ومجموعة الأقران.

 

 

 

أسباب الأسرة

 

المؤسسة الاجتماعية الأولى التي تلبي الاحتياجات الأساسية والحيوية للإنسان هي الأسرة لأن جميع الناس يتأثرون بأفكار وأفكار وسلوكيات أفراد أسرهم بعد الولادة ، لذلك فإن الأسرة هي المؤسسة الأولى التي تؤثر على عملية السلوك. للعيوب الأسرية تأثير سلبي على الإنسان وتعرضه للاختلال.

 

تعليم

 

العوامل التي تؤثر على التكيف والتنشئة الاجتماعية للمراهقين والشباب هي نوعية التعليم والنجاح أو الفشل في التعليم والدورات التدريبية. الطالب المنتظم في المدرسة والناجح في العملية التعليمية سيكون أقل ضعفًا.

 

ترفيه الشباب

اثر التعليم على الاضرار الاجتماعية للشباب

 

الأقران

 

العامل الآخر الذي يسبب الأذى الاجتماعي هو الارتباط بأصدقاء سيئين. إن الميل إلى تكوين صداقات سيئة ، والذي يمكن أن يؤدي إلى ارتكاب مخالفات ، يرجع إلى حقيقة أن بعض العائلات تهمل أطفالها وتوفر الأرضية للميل إلى تكوين صداقات سيئة. المراهقون الضعفاء وغير المصحوبين بذويهم ، وفي بعض الحالات يكون المراهقون ذوو الوالد الوحيد أكثر عرضة من غيرهم من المراهقين.

 

يؤدي تغيير القاعدة العاطفية للعائلة إلى أقرانها إلى استسلام هؤلاء الأشخاص لمطالبهم بقبول أصدقائهم. ضغط الأقران ووجود أصدقاء سيئين يتسبب في ارتكاب الأشخاص للجرائم وفي هذه الحالة يستمع الناس أكثر من الأصدقاء. الآباء.

 

 

أزمة الهوية الشبابية

 

 

 

كانت مؤسسة الأسرة تعمل بشكل أكثر فاعلية في الماضي مما تفعله اليوم. واليوم للأسف ضعفت لغة الحوار والتفاهم بين المراهقين وأولياء الأمور ولا يوجد جسر بينهم بسبب الخلافات الجسيمة بين الجيلين القديم والجديد.

 

عندما يخضع المراهقون لتغييرات جسدية ، فإنهم يبحثون أيضًا عن هويتهم ؛ في هذا الوقت ، يجب على الأسرة والتعليم أن يلعبوا دورهم بشكل صحيح وأن يعدوا منصة مناسبة لتحديد المراهقين والشباب حتى لا يواجهوا أزمة هوية.

 

أزمة الهوية الشبابية

منع أزمة الهوية الشبابية

 

عدم المساواة الاجتماعية

 

ومن الأسباب التي تسبب الإحباط والفشل لدى الشباب والمراهقين وتؤدي إلى غضبهم هو أن فرص التعليم والتوظيف والزواج والرفاهية والمرافق الترفيهية. . . نظرًا لمحدودية الموارد ، وعدم القدرة على تنفيذ إدارة شاملة ، ولم يكن الافتقار إلى التوزيع العادل والفعال متاحًا على قدم المساواة لجميع الشباب ، وظلت احتياجات بعض الشباب في المجتمع دون إجابة.

 

هؤلاء الشباب الذين يواجهون هذه الإحباطات في المجتمع ليس لديهم مكان للتنفيس عن غضبهم وطاقاتهم المدمرة التي سببها الفشل. الشاب الذي لا يستطيع التنفيس عن غضبه يجب أن ينفيس عن ذلك.

 

حضاره

 

من العوامل الأخرى التي تؤثر على شخصية الإنسان هي الثقافة ، لأنه بعد الطفولة يوضع الإنسان في مسار التيارات الثقافية ، ويؤدي تأثير ثقافة المجتمع إلى تغيير في الشخصية والسلوكيات الطبيعية والشاذة ، ويجب على المراهقين اتباع العادات والتقاليد الدينية والأخلاقية تعرف عليهم وتقبلهم.

 

من العوامل التي تسبب الضيق والقلق لدى الإنسان وتخلق مجمعات نفسية وتناقضات داخلية فيه وتخرجه من مجرى التصرف ورد الفعل الطبيعي ، هي المواقف العصيبة وغير الملائمة ومشاعر الحرمان المختلفة.

 

تعتبر التطورات الثقافية والاجتماعية والتكنولوجية من بين العوامل التي تخفض معنويات الناس وتعطل عملية التنشئة الاجتماعية. إذا انتشر نمط منحرف في المجتمع وأصبح ثقافة المجتمع ، فيمكن أن يصبح داخليًا وتطبيعًا في وجود الشباب.

 

للمعتقدات الدينية والثقافة الأخلاقية في المجتمع دور كبير في صحة السلوك البشري والعلاقات ومنع التشويه ، ووجود الثقافة المبتذلة وغير الأخلاقية عامل مهم في تضليل الفرد.

العوامل المؤثرة في شخصية وسلوك الشباب

 

وسائط

 

المؤسسة الثالثة المؤثرة في تنمية شخصية الأفراد هي وسائل الإعلام التي تلعب دورًا رئيسيًا في توعية المراهقين ، فقد تطورت وسائل الإعلام وتطورت كثيرًا ، والتي على الرغم من مزاياها العديدة ، إلا أن لها عيوبًا أيضًا.

 

تقوم وسائل الإعلام بعرض مشاهد قبيحة وغير تقليدية وصور عنيفة وتصوير الحيل الإجرامية في الأفلام في ألعاب الكمبيوتر المثيرة والمحفزة والصحافة وشبكات التلفزيون والإنترنت على المستخدمين وخاصة الشباب والشباب يتأثرون سلبًا وميلهم لارتكاب غير طبيعي. يزيد الأفعال.

 

تلفزيون الإعلام والثقافة قادر على تزويد الجمهور بفرصة رؤية احتياجاتهم مرة أخرى والانخراط في شيء ما كانوا يتجنبونه دائمًا. يمكن للتلفزيون أن يغير الطريقة التي ينظر بها الشباب والمراهقون إلى أوقات الفراغ.

اضرار الشباب الترفيهية والاجتماعية

 

إذا كان لدى المراهقين وقت فراغ غير مخطط له بعد إغلاق الفصول الدراسية والانتهاء من الاختبارات ، يتم توفير موقف مؤلم لهم ، فهم غير ملمين بمساحة البرامج اللامنهجية المفيدة.

 

يجب إثراء أوقات فراغ الشباب والمراهقين لمنع الضرر الاجتماعي. لذلك ، يجب توفير وسائل ترفيه صحية ومرافق لقضاء وإثراء أوقات الفراغ للمراهقين والشباب.

 

الميل إلى الاتصال الافتراضي غير مناسب تمامًا لاستنزاف الإثارة وقضاء الوقت. لا يوجد مكان للعالم الحقيقي للتنفيس عن هذه المشاعر ، فإذا أمضى الناس وقتهم في علاقات افتراضية ، فسيقل تفاعلهم مع الآخرين في مكان العمل والعائلة. تزيد العلاقات الافتراضية من انحرافات الناس عن نقاط ضعف الغد. إذا كان التفاعل مباشرًا ، يكون الضرر الاجتماعي أقل.

 

التواصل الافتراضي للشباب

امتلاء أوقات فراغ الشباب بالفضاء السيبراني

 

الترفيه قضية متعددة الأبعاد ترتبط ارتباطًا مباشرًا بالقضايا الاقتصادية والثقافية. إن التخفيف من الملل والمتعة والتسلية وإتاحة إمكانية رفع مستوى المعلومات والمشاركة الاجتماعية المجانية وتنمية المواهب تلعب دورًا رئيسيًا في الترفيه.

 

تشمل التطبيقات الترفيهية التجديد ، وتجنب ملل الحياة اليومية ، والهروب من المهام المتكررة المفروضة ، وإصلاح المشاكل العصبية التي تسببها حياة الآلة ، واكتساب الحيوية ، وإشباع الرغبات العدوانية للناس وتقوية العواطف.

المؤسسات الاجتماعية وترفيه الشباب

 

تلعب الأسرة دورًا مهمًا للغاية في قضاء وقت الفراغ لأن كل شخص يقضي ساعات طويلة في المنزل في الراحة ، وتناول الطعام ، والاسترخاء ، والتحدث مع أفراد الأسرة الآخرين ، والدراسة ، واللعب ، وما إلى ذلك. تتأثر بها وتؤثر عليها أيضًا.

 

على سبيل المثال ، تؤثر ظروف عمل أفراد الأسرة على الطريقة التي يقضون بها أوقات فراغهم ، وإذا عاد أفراد الأسرة إلى المنزل بعد يوم شاق ، فلا يمكنهم أن يكونوا مبدعين ونشطين ومليئين بالعاطفة في المنزل.

 

وقت الفراغ مع العائلة

دور المؤسسات الاجتماعية في ملء أوقات فراغ الشباب

 

المدرسة:

 

يعد تطوير مهارات أوقات الفراغ لدى الطلاب أحد الأدوار المهمة الموكلة للمؤسسات التعليمية في المجتمعات المتقدمة ، ويمكن للجامعات أيضًا تشجيع الأفراد على تعلم المهارات الفنية والترفيهية والعلمية.

 

في مرحلة التخرج ، من الضروري الانتباه إلى مدى ملاءمة هذه المهارات مع ظروف الأفراد ومرافقهم ، حيث يمكن للجامعات تنفيذ الأنشطة اللامنهجية على نطاق أوسع من خلال الجمعيات الطلابية.

 

المراكز الدينية:

 

تلعب المعتقدات الدينية للأفراد وحرمة الشؤون الدينية والتعلق العاطفي للأفراد بهذه الأمور دورًا مهمًا في كيفية قضاء أوقات فراغهم. يمكن لهذه المراكز أن تساعد الشباب من خلال تأثيرهم الروحي على عقول وعقول الشباب حتى يتمكنوا من قضاء أوقات فراغهم بشكل صحيح ومناسب.

 

الحكومي:

 

تلعب الحكومات دورًا خاصًا في التخطيط لتحسين وقت الفراغ وإثراء أوقات الفراغ ، بالنظر إلى سلطاتها ومواردها الهائلة.

 

الأضرار الاجتماعية للشباب

تخطيط المؤسسات الاجتماعية لقضاء أوقات الفراغ للشباب

 

تتزايد العلل الاجتماعية في المجتمع مع زيادة أوقات الفراغ غير المخطط لها والإجازات غير المستهدفة ، لذا فإن التخطيط لزيادة إنتاجية أوقات الفراغ مهم للغاية.

 

الشباب لديهم مطالب مختلفة من آبائهم حول كيفية قضاء أوقات فراغهم. بعض الآباء لا يفهمون هذه المطالب بسبب اختلاف السن ومتطلباتها.

 

الشباب ، بالإضافة إلى وجود احتياجات بيولوجية أساسية ، مثل الحاجة إلى الحب ، والحاجة إلى معنى في الحياة ، والحاجة إلى الانتماء إلى مجموعة متجانسة ، والحاجة إلى الأمان ، والحاجة إلى الشعور بالتقدير والنجاح ، الحاجة إلى الابتكار ، والحاجة إلى التعاطف والتعاطف ، والحاجة إلى الشعور بالكمال والتميز والتقدم ، وضرورة قبول مجموعة الأقران ، وضرورة التعرف على القيم الأخلاقية التي تضعهم في مكان نفسي خاص ، الظروف السلوكية والفكرية والخيالية والعاطفية.

 

في بعض الأحيان ، قد يتعرض الشباب لضغوط من التوترات الداخلية ، غير قادرين على التحكم في أنفسهم ، وينجذبون إلى سلوكيات غير طبيعية وأضرار اجتماعية. أعطوا الطرق الصحيحة لتحقيق الهدف. من أجل التنمية الاجتماعية للشباب ، من الضروري الانتباه إلى الهيكلية الخارجية عوامل ارتباط الشباب بالمدرسة والأسرة والمجتمع.

منبع :

 

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://anieh.com/

https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=SheenaBonilla1

https://www.pubpub.org/user/gina-clayton-135

http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=553443

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=https://anieh.com/

https://git.isis.vanderbilt.edu/SheenaBonilla1

https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User_talk:SheenaBonilla1

 
 

 http://s.ecmaps.de/BWZ5c

https://cutt.ly/qOhRJAX

https://clck.ru/aqb4E

https://tinyurl.com/2p999kvj

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 177 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:18

يعد وقت الفراغ لدى الشباب في المجتمع من أهم القضايا التي يعتبر استخدامها الصحيح في المستقبل وشخصية الشباب في غاية الأهمية.

التخطيط لقضاء أوقات الفراغ للشباب

 

يعد وقت فراغ الشباب قضية مهمة يمكن اعتبارها مصدرًا للاعتراف بالشباب والهوية. سيكون للاستخدام الصحيح لوقت الفراغ تأثير إيجابي على حياة الفرد والمجتمع ، وسيؤدي الاستخدام غير السليم له إلى مشاكل وأضرار لا يمكن إصلاحها.

 

في حالة الشباب والمراهقين ، فإن استخدام وقت الفراغ مهم للغاية لأن شباب المستقبل متوافقون مع الوطن ومصيرهم مرتبط بمصير المجتمع. ازداد وقت الفراغ في مجتمع اليوم بسبب تقليص ساعات العمل الرسمية ، ولكل شخص بضع ساعات لاستخدامها حسب أفكاره ومرافقه وخطته.

 

لاحظ أنه في المجتمعات الصناعية ، يختلف وقت الفراغ عن "ساعات الفراغ" في المجتمعات التقليدية. وقت الفراغ المناسب يزيد من كفاءة العمل ومثل أي صناعة أخرى ، تم إنشاء "صناعات ترفيهية" لتنويع أوقات الفراغ. في هذا الصدد ، في هذا القسم من Namnak ، ندرس العوامل البشرية غير الداخلية للضرر الاجتماعي.

 

وقت فراغ الشباب

أوقات فراغ الشباب في مجتمع اليوم

نقاط مهمة حول أوقات الفراغ للشباب

 

موضوع مهم ومؤثر

 

تعتبر كيفية قضاء وقت الفراغ مصدر قلق دائم بين الشباب والمراهقين بسبب دخولهم المفاجئ في المجتمع وبالتالي زيادة احتمالية السلوكيات غير المتوازنة.نصف سكان بلدنا هم من الشباب الذين يمكنهم بناء الدولة بالتخطيط المناسب للطاقة. بكثرة وبكثافة. يمكن أن يؤدي تجاهل طاقة الشباب إلى انحرافات وأضرار اجتماعية.

 

لا ينبغي أن يقتصر الإثراء في أوقات الفراغ على برامج محدودة وهو أمر مهم للغاية. يجب أن يكون الملء الأمثل لأوقات الفراغ على جدول أعمال المجمعات الثقافية مثل المدارس وما إلى ذلك. ومن السمات البارزة لوقت الفراغ حرية الاختيار ونوع النشاط ؛ ومع ذلك ، يُسجل الآباء أطفالهم في فصول ترفيهية وفنية ورياضية وعسكرية وما إلى ذلك لملء وقت فراغ أطفالهم بعد نهاية المدرسة ، بغض النظر عن اهتماماتهم ، مما يجعل المراهقين والشباب غير مرحب بهم. رأي الناس غير الشباب أنفسهم لم يعد يعتبر وقت فراغ.

 

يتعين على الشباب في أوقات فراغهم اتخاذ قرارات لملئه بأنفسهم ، وإلا خلال الصيف ، بسبب عدم وجود خطط لإثراء البطالة لديهم ، سيزداد معدل الجريمة وسوء السلوك الاجتماعي بين الشباب.

 

تساعد المرافقة مع الأصدقاء السيئين في إحداث الشذوذ وتقييد الشباب لتعليمهم والبحث عن دخل مزيف وغير مشروع لأنفسهم ، لذا فإن وقت الفراغ الذي كان من الممكن أن يؤدي إلى تقدمهم وتقدمهم سيؤدي إلى خرابهم وسقوطهم.

أهمية التخطيط الترفيهي للمراهقين والشباب

 

 

العوامل البيئية للأضرار الاجتماعية للشباب

 

هناك فئتان فعالتان في إحداث ضرر اجتماعي ، الفئة الأولى: النمو السكاني ، وعدم الاستقرار الاجتماعي ، والبطالة ، والتضخم والفقر ، والفئة الثانية: الأسرة ، والبيئة المدرسية ، ومجموعة الأقران.

 

 

 

أسباب الأسرة

 

المؤسسة الاجتماعية الأولى التي تلبي الاحتياجات الأساسية والحيوية للإنسان هي الأسرة لأن جميع الناس يتأثرون بأفكار وأفكار وسلوكيات أفراد أسرهم بعد الولادة ، لذلك فإن الأسرة هي المؤسسة الأولى التي تؤثر على عملية السلوك. للعيوب الأسرية تأثير سلبي على الإنسان وتعرضه للاختلال.

 

تعليم

 

العوامل التي تؤثر على التكيف والتنشئة الاجتماعية للمراهقين والشباب هي نوعية التعليم والنجاح أو الفشل في التعليم والدورات التدريبية. الطالب المنتظم في المدرسة والناجح في العملية التعليمية سيكون أقل ضعفًا.

 

ترفيه الشباب

اثر التعليم على الاضرار الاجتماعية للشباب

 

الأقران

 

العامل الآخر الذي يسبب الأذى الاجتماعي هو الارتباط بأصدقاء سيئين. إن الميل إلى تكوين صداقات سيئة ، والذي يمكن أن يؤدي إلى ارتكاب مخالفات ، يرجع إلى حقيقة أن بعض العائلات تهمل أطفالها وتوفر الأرضية للميل إلى تكوين صداقات سيئة. المراهقون الضعفاء وغير المصحوبين بذويهم ، وفي بعض الحالات يكون المراهقون ذوو الوالد الوحيد أكثر عرضة من غيرهم من المراهقين.

 

يؤدي تغيير القاعدة العاطفية للعائلة إلى أقرانها إلى استسلام هؤلاء الأشخاص لمطالبهم بقبول أصدقائهم. ضغط الأقران ووجود أصدقاء سيئين يتسبب في ارتكاب الأشخاص للجرائم وفي هذه الحالة يستمع الناس أكثر من الأصدقاء. الآباء.

 

 

أزمة الهوية الشبابية

 

 

 

كانت مؤسسة الأسرة تعمل بشكل أكثر فاعلية في الماضي مما تفعله اليوم. واليوم للأسف ضعفت لغة الحوار والتفاهم بين المراهقين وأولياء الأمور ولا يوجد جسر بينهم بسبب الخلافات الجسيمة بين الجيلين القديم والجديد.

 

عندما يخضع المراهقون لتغييرات جسدية ، فإنهم يبحثون أيضًا عن هويتهم ؛ في هذا الوقت ، يجب على الأسرة والتعليم أن يلعبوا دورهم بشكل صحيح وأن يعدوا منصة مناسبة لتحديد المراهقين والشباب حتى لا يواجهوا أزمة هوية.

 

أزمة الهوية الشبابية

منع أزمة الهوية الشبابية

 

عدم المساواة الاجتماعية

 

ومن الأسباب التي تسبب الإحباط والفشل لدى الشباب والمراهقين وتؤدي إلى غضبهم هو أن فرص التعليم والتوظيف والزواج والرفاهية والمرافق الترفيهية. . . نظرًا لمحدودية الموارد ، وعدم القدرة على تنفيذ إدارة شاملة ، ولم يكن الافتقار إلى التوزيع العادل والفعال متاحًا على قدم المساواة لجميع الشباب ، وظلت احتياجات بعض الشباب في المجتمع دون إجابة.

 

هؤلاء الشباب الذين يواجهون هذه الإحباطات في المجتمع ليس لديهم مكان للتنفيس عن غضبهم وطاقاتهم المدمرة التي سببها الفشل. الشاب الذي لا يستطيع التنفيس عن غضبه يجب أن ينفيس عن ذلك.

 

حضاره

 

من العوامل الأخرى التي تؤثر على شخصية الإنسان هي الثقافة ، لأنه بعد الطفولة يوضع الإنسان في مسار التيارات الثقافية ، ويؤدي تأثير ثقافة المجتمع إلى تغيير في الشخصية والسلوكيات الطبيعية والشاذة ، ويجب على المراهقين اتباع العادات والتقاليد الدينية والأخلاقية تعرف عليهم وتقبلهم.

 

من العوامل التي تسبب الضيق والقلق لدى الإنسان وتخلق مجمعات نفسية وتناقضات داخلية فيه وتخرجه من مجرى التصرف ورد الفعل الطبيعي ، هي المواقف العصيبة وغير الملائمة ومشاعر الحرمان المختلفة.

 

تعتبر التطورات الثقافية والاجتماعية والتكنولوجية من بين العوامل التي تخفض معنويات الناس وتعطل عملية التنشئة الاجتماعية. إذا انتشر نمط منحرف في المجتمع وأصبح ثقافة المجتمع ، فيمكن أن يصبح داخليًا وتطبيعًا في وجود الشباب.

 

للمعتقدات الدينية والثقافة الأخلاقية في المجتمع دور كبير في صحة السلوك البشري والعلاقات ومنع التشويه ، ووجود الثقافة المبتذلة وغير الأخلاقية عامل مهم في تضليل الفرد.

العوامل المؤثرة في شخصية وسلوك الشباب

 

وسائط

 

المؤسسة الثالثة المؤثرة في تنمية شخصية الأفراد هي وسائل الإعلام التي تلعب دورًا رئيسيًا في توعية المراهقين ، فقد تطورت وسائل الإعلام وتطورت كثيرًا ، والتي على الرغم من مزاياها العديدة ، إلا أن لها عيوبًا أيضًا.

 

تقوم وسائل الإعلام بعرض مشاهد قبيحة وغير تقليدية وصور عنيفة وتصوير الحيل الإجرامية في الأفلام في ألعاب الكمبيوتر المثيرة والمحفزة والصحافة وشبكات التلفزيون والإنترنت على المستخدمين وخاصة الشباب والشباب يتأثرون سلبًا وميلهم لارتكاب غير طبيعي. يزيد الأفعال.

 

تلفزيون الإعلام والثقافة قادر على تزويد الجمهور بفرصة رؤية احتياجاتهم مرة أخرى والانخراط في شيء ما كانوا يتجنبونه دائمًا. يمكن للتلفزيون أن يغير الطريقة التي ينظر بها الشباب والمراهقون إلى أوقات الفراغ.

اضرار الشباب الترفيهية والاجتماعية

 

إذا كان لدى المراهقين وقت فراغ غير مخطط له بعد إغلاق الفصول الدراسية والانتهاء من الاختبارات ، يتم توفير موقف مؤلم لهم ، فهم غير ملمين بمساحة البرامج اللامنهجية المفيدة.

 

يجب إثراء أوقات فراغ الشباب والمراهقين لمنع الضرر الاجتماعي. لذلك ، يجب توفير وسائل ترفيه صحية ومرافق لقضاء وإثراء أوقات الفراغ للمراهقين والشباب.

 

الميل إلى الاتصال الافتراضي غير مناسب تمامًا لاستنزاف الإثارة وقضاء الوقت. لا يوجد مكان للعالم الحقيقي للتنفيس عن هذه المشاعر ، فإذا أمضى الناس وقتهم في علاقات افتراضية ، فسيقل تفاعلهم مع الآخرين في مكان العمل والعائلة. تزيد العلاقات الافتراضية من انحرافات الناس عن نقاط ضعف الغد. إذا كان التفاعل مباشرًا ، يكون الضرر الاجتماعي أقل.

 

التواصل الافتراضي للشباب

امتلاء أوقات فراغ الشباب بالفضاء السيبراني

 

الترفيه قضية متعددة الأبعاد ترتبط ارتباطًا مباشرًا بالقضايا الاقتصادية والثقافية. إن التخفيف من الملل والمتعة والتسلية وإتاحة إمكانية رفع مستوى المعلومات والمشاركة الاجتماعية المجانية وتنمية المواهب تلعب دورًا رئيسيًا في الترفيه.

 

تشمل التطبيقات الترفيهية التجديد ، وتجنب ملل الحياة اليومية ، والهروب من المهام المتكررة المفروضة ، وإصلاح المشاكل العصبية التي تسببها حياة الآلة ، واكتساب الحيوية ، وإشباع الرغبات العدوانية للناس وتقوية العواطف.

المؤسسات الاجتماعية وترفيه الشباب

 

تلعب الأسرة دورًا مهمًا للغاية في قضاء وقت الفراغ لأن كل شخص يقضي ساعات طويلة في المنزل في الراحة ، وتناول الطعام ، والاسترخاء ، والتحدث مع أفراد الأسرة الآخرين ، والدراسة ، واللعب ، وما إلى ذلك. تتأثر بها وتؤثر عليها أيضًا.

 

على سبيل المثال ، تؤثر ظروف عمل أفراد الأسرة على الطريقة التي يقضون بها أوقات فراغهم ، وإذا عاد أفراد الأسرة إلى المنزل بعد يوم شاق ، فلا يمكنهم أن يكونوا مبدعين ونشطين ومليئين بالعاطفة في المنزل.

 

وقت الفراغ مع العائلة

دور المؤسسات الاجتماعية في ملء أوقات فراغ الشباب

 

المدرسة:

 

يعد تطوير مهارات أوقات الفراغ لدى الطلاب أحد الأدوار المهمة الموكلة للمؤسسات التعليمية في المجتمعات المتقدمة ، ويمكن للجامعات أيضًا تشجيع الأفراد على تعلم المهارات الفنية والترفيهية والعلمية.

 

في مرحلة التخرج ، من الضروري الانتباه إلى مدى ملاءمة هذه المهارات مع ظروف الأفراد ومرافقهم ، حيث يمكن للجامعات تنفيذ الأنشطة اللامنهجية على نطاق أوسع من خلال الجمعيات الطلابية.

 

المراكز الدينية:

 

تلعب المعتقدات الدينية للأفراد وحرمة الشؤون الدينية والتعلق العاطفي للأفراد بهذه الأمور دورًا مهمًا في كيفية قضاء أوقات فراغهم. يمكن لهذه المراكز أن تساعد الشباب من خلال تأثيرهم الروحي على عقول وعقول الشباب حتى يتمكنوا من قضاء أوقات فراغهم بشكل صحيح ومناسب.

 

الحكومي:

 

تلعب الحكومات دورًا خاصًا في التخطيط لتحسين وقت الفراغ وإثراء أوقات الفراغ ، بالنظر إلى سلطاتها ومواردها الهائلة.

 

الأضرار الاجتماعية للشباب

تخطيط المؤسسات الاجتماعية لقضاء أوقات الفراغ للشباب

 

تتزايد العلل الاجتماعية في المجتمع مع زيادة أوقات الفراغ غير المخطط لها والإجازات غير المستهدفة ، لذا فإن التخطيط لزيادة إنتاجية أوقات الفراغ مهم للغاية.

 

الشباب لديهم مطالب مختلفة من آبائهم حول كيفية قضاء أوقات فراغهم. بعض الآباء لا يفهمون هذه المطالب بسبب اختلاف السن ومتطلباتها.

 

الشباب ، بالإضافة إلى وجود احتياجات بيولوجية أساسية ، مثل الحاجة إلى الحب ، والحاجة إلى معنى في الحياة ، والحاجة إلى الانتماء إلى مجموعة متجانسة ، والحاجة إلى الأمان ، والحاجة إلى الشعور بالتقدير والنجاح ، الحاجة إلى الابتكار ، والحاجة إلى التعاطف والتعاطف ، والحاجة إلى الشعور بالكمال والتميز والتقدم ، وضرورة قبول مجموعة الأقران ، وضرورة التعرف على القيم الأخلاقية التي تضعهم في مكان نفسي خاص ، الظروف السلوكية والفكرية والخيالية والعاطفية.

 

في بعض الأحيان ، قد يتعرض الشباب لضغوط من التوترات الداخلية ، غير قادرين على التحكم في أنفسهم ، وينجذبون إلى سلوكيات غير طبيعية وأضرار اجتماعية. أعطوا الطرق الصحيحة لتحقيق الهدف. من أجل التنمية الاجتماعية للشباب ، من الضروري الانتباه إلى الهيكلية الخارجية عوامل ارتباط الشباب بالمدرسة والأسرة والمجتمع.

منبع :

 

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://anieh.com/

https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=SheenaBonilla1

https://www.pubpub.org/user/gina-clayton-135

http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=553443

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=https://anieh.com/

https://git.isis.vanderbilt.edu/SheenaBonilla1

https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User_talk:SheenaBonilla1

 
 

 http://s.ecmaps.de/BWZ5c

https://cutt.ly/qOhRJAX

https://clck.ru/aqb4E

https://tinyurl.com/2p999kvj

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 176 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 20:50

انواع هارد هايک ويژن و قيمت SSD اينترنال

کمپاني هايک ويژن محصولات گوناگوني در زمينه تجهيزات الکترونيکي به بازار معرفي کرده است. از آن جمله مي توان به توليد تجهيزات مداربسته، دزدگير، دوربين و… اشاره کرد. در اين بين هارد SSD هايک ويژن يکي از پر طرفدارترين محصولات اين شرکت است. هارد هايک ويژن در انواع مختلف توليد شده و براي گروه هاي مختلفي از مشتريان عرضه مي شود. از ويژگي هاردهاي اين برند SSD بودن آنهاست که همين امر، سرعت بالاي انتقال اطلاعات و مقاومت در برابر شوک را موجب شده است. قيمت SSD Hikvision براساس نوع و ظرفيت هارد هايکويژن متفاوت است. در اين مقاله سعي داريم به معرفي انواع هارد Hikvision بپردازيم.

 

هارد SSD هايک ويژن و انواع آن

هارد SSD هايک ويژن در انواع مختلفي طراحي و توليد مي شوند. هر کدام از اين نوع حافظه hikvision خصوصيات منحصر به فردي دارد. کمپاني هايک ويژن در مدلي از هارد علاوه بر محافظت از داده با رمز عبور، احراز هويت اثر انگشت را نيز ارائه کرده است. همچنين سازگاري هارد توليدي اين شرکت با بسياري از سيستم ها با OS هاي متفاوت (TV / Ps4 / Xbox / Windows / Mac / Linux / Android) يکي از دلايل محبوبيت اين محصول شده است. انواع هاردهاي هايک ويژن عبارتند از: هارد اينترنال سبز، هارد اينترنال آبي، هارد اکسترنال، هارد پورتابل يا قابل حمل، هارد M.2 SSD هايکويژن.

 

آداپتور صنعتي دوربين مدار بسته  

 

 

هارد اينترنال هايک ويژن

در هارد هايک ويژن از نوع اينترنال شما دو رنگ از هارد را خواهيد ديد. اين نوع از هاردها در دو رنگ سبز و آبي توليد مي شوند که تفاوت هاي از نظر ظرفيت و ساير ويژگي ها با يکديگر دارند. هاردهاي سبز هايکويژن از ظرفيت 120 GB آغاز مي شود و با ضريبي از همين عدد (120)  افزايش مي يابد. در انواع اس اس دي اينترنال سبز نام با E100 آغاز مي شود. در هاردهاي آبي رنگ هايک ظرفيت از 128 GB آغاز مي شود و با ضريبي از آن افزايش مي يابد. بنابراين هارد 1TB يا همان 1024 GB را به رنگ آبي خواهيد يافت. شروع نام هارد هاي اس اس دي آبي با C100 است.

 

 

 

براي اتصال اين هاردها از رابط SATA استفاده مي شود. با توجه به پشتيباني از SATA3 يا SATA III سرعت انتقال اطلاعات در اين هارد به ميزان 6 گيگا بيت بر ثانيه (6 Gb/s) افزايش يافته است. اين در حالي است که با USB 3.0  که از پورت هاي سريع سيستم هاي کامپيوتري است، سرعت 5 گيگابيت بر ثانيه را تجربه کرده ايد. سرعت خواندن اطلاعات در هاردهاي اينترنال هايک ويژن 550 مگا بايت بر ثانيه (550MB/S) است. سرعت نوشتن در برخي از مدل نيز 470 مگا بايت بر ثانيه است و اندازه آنها در حدود 2.5 اينچ است. اغلب اين نوع از حافظه هاي Hikvision ضد لرزش، مقاوم در برابر ضربه و شک هستند. در برخي از آنها قابليت ضد خش بودن نيز ديده مي شود.

 

 

 

هارد M.2 هايک ويژن

هارد M.2 از انواع ديگر هارد است که به صورت کارت روي مادربرد متصل مي شود. از آن جهت که به پورت M.2 متصل مي شوند به آن کارت M.2 يا هارد M.2 گفته مي شود. در راستاي نياز به سرعت بيشتر و ابعاد کمتر پورت هايي طراحي و معرفي شدند که بتوانند اطلاعات را با سرعت بيشتري انتقال دهند. يکي از اين پورت ها M.2 است. اين پورت زمينه معرفي حافظه هاي اس اس دي بسيار کوچک و در عين حال سريع را فراهم آورد. حافظه هايي به شکل کارت که کانکتور M.2 دارند. در انواع حافظه هاي SSD هايک ويژن اين نوع از هارد نيز ديده مي شود.

دوربين مداربسته تياندي

 

 از ويژگي هاي هارد هايک ويژنM.2 سرعت خواندن و نوشتن بالاست. پشتيباني از رابط هاي M.2 و SATA III و سرعتي برابر با 560 مگا بايت بر ثانيه از ديگر خصوصيات اين حافظه SSD است. اين حافظه هايک ويژن ضد لرزش است و عملکردي بهينه تر و با ثبات تري خواهد داشت. زيرا براي ايجاد امنيت بيشتر اطلاعات از کنترل تراشه الکترونيکي جايگزين ساختار مکانيکي قبل استفاده کرده است.

 

 

 

هارد هايک ويژن قابل حمل Portable

در انواع هاردهاي هايک ويژن هاردهاي قابل حمل نيز مورد توجه است. اين هاردها نوعي از هاردهاي اکسترنال هستند  درايو قابل حمل با SSD داخلي طراحي شده است. مشخصاً حافظه هايک ويژن قابل حمل داراي سرعت خواندن 540 مگابايت بر ثانيه است. البته سرعت خواندن و نوشتن واقعي  به سخت افزار و نرم افزار دستگاه متصل به هارد و نوع استفاده وابسته است. استفاده از هسته نيمه هادي ضد ضربه دوام و مقاومت اين هارد در برابر ضربه را بالاتر برده است. ظاهري جذاب، کوچک و سبک با امکان اتصال آن به صورت سوئيچ و کليد براي حمل راحت تر.

 

داراي استاندارد IP55 است و در برابر آب و گرد و غبار تا حدودي مقاوم است. تماس محدود گرد و غبار بر عملکرد آن تاثير منفي نخواهد داشت. بسيار مناسب استفاده در لپ تاپ، کامپيوترهاي خانگي يا PC، تب لت و تلفن هاي هوشمند و… با سيستم عامل هاي Windows / Mac / Android. است. از طريق رابط Type C و USB 3.1 قابل اتصال به دستگاه هاي مختلف است.

 

 

 

هارد اکسترنال هايک ويژن

از ديگر انواع هارد هايک ويژن هاردهاي اکسترنال است که خود نيز انواع گوناگوني دارد. از خصوصيات اين حافظه SSD Hikvision مي توان به عملکرد قدرتمند، سريع و پايدار اشاره کرد. سرعت انتقال تا 1060 مگابايت بر ثانيه ويژگي جذاب اين هارد است. سريعتر از هارد ديسک هاي مکانيکي اکسترنال معمولي است. اين هارد با سيستم عامل “Hi Smart” که توسط Hikvision توسعه يافته است و Elite 7 براي انتقال آسان فايل هاي بزرگ است.

 

 سطح ايمني برخي از اين نوع هاردها نسبت به آب بالاست و از عملکرد ضد آب IPX-7 پشتيباني مي کند. بدنه فلزي آن که از آلياژهاي آلومينيوم ساخته شده سبک بوده و در برابر ضربه مقاوم است. به اين ترتيب استفاده از اين حافظه ها توسط ورزشکاران در فضاي باز ايمن است و نگراني براي از دست دادن اطلاعات بر اثر ضربه وجود ندارد. در مدل HIKVISION Elite7 نرم افزار رمزگذاري Hi Backup استفاده مي شود. اين نرم افزار از طريق Baidu قابل ارتقاء است و با آن مي توانيد از داده هاي خود به طور خودکار در هاردديسک شبکه پشتيبان گيري کنيد.

 

 داهوا  نصب دوربين مدار بسته

 

قيمت انواع حافظه هايک ويژن

همان طور که پيش تر مطرح شد حافظه هاي SSD هايکويژن در ظرفيت هاي مختلفي توليد مي شوند و همين امر عامليست براي تفاوت در قيمت آنها. البته صرفنظر از ظرفيت ويژگي هاي ديگري نيز در قيمت هارد هايک ويژن موثر هستند مانند سرعت نوشتن در آنها. نوع HS بودن هارد نيز در قيمت هارد موثر است. به عنوان مثال يک هارد HS هايکويژن 120 گيگا بايت حدود 20 هزار تومان گران تر از هارد معمولي 120 اين برند است.

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 246 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:29

هدف فورتي نت از ابتدا ارائه امنيت بالا، يکپارچه و با کارايي در زيرساخت فناوري اطلاعات بوده است. اين کمپاني امنيت شبکه و محتوا را با نرخ بالايي فراهم مي آورد. Security fabric که سيستم يکپارچه فورتي نت مي باشد، با ترکيبي از پردازنده هاي امنيتي، يک سيستم عامل بصري و هوش مصنوعي تشخيص خطرات مي باشد که امنيت بهبوديافته، عملکرد استثنائي و کنترل مناسب تري را همراه با مديريت آسان تر فراهم مي کند. کمپاني فورتي نت متناسب با هر نوع نياز در حوزه امنيت شبکه، محصول اختصاصي مرتبط با آن نياز را ارائه داده است که از جمله پرکاربردترين آنها مي توان به FortiGate، FortiManager، FortiAnalyzer، FortiSandbox و FortiWeb اشاره نمود.

 

فايروالهاي فورتي گيت، فايروالهايي سطح بالا و با عملکرد بسيار عالي از سري محصولات تامين کننده امنيت شبکه شرکت فورتي نت هستند. فايروالهاي فورتي گيت داراي گزينه هاي مختلفي براي نصب و راه اندازي هستند که آنها را براي نيازهاي منحصر به فرد شما مناسب مي سازد. دستگاه هاي امنيت شبکه فورتي گيت يک پلتفرم واحد براي امنيت شبکه end-to-end با کارايي بالا فراهم مي اورند. فايروالهاي نسل بعدي براي محافظ از شبکه هاي داخلي، رايانش ابري، مراکز داده، براي محافظت از داده هاي انتقالي به اينترنت و يا اينترنت بهينه سازي شده اند.

 

پلتفرم فايروالهاي تجاري فورتي نت با نام فورتي گيت، در طيف گسترده اي از دسته بندي ها، متناسب با هر محيط در دسترس است تا مجموعه گسترده اي از عملکردهاي امنيتي و شبکه هاي نسل بعدي را ارائه دهد. محصولات تکميلي مي توانند با يک فورتي گيت ترکيب شوند تا زيرساخت امنيتي end-to-end ساده و پايداري را با پوشش دادن ويژگي هاي زير فراهم آورند:

 

•           Network security

•           Multi-Cloud security

•           Web Application Security

•           Email security

•           Advanced Threat Protection

•           Secure Unified Access

•           Endpoint security

•           Management and Analytics

 

لايسنس فورتي نت

 

فايروالهاي فورتي گيت به صورت سخت افزار و يا به همراه لايسنس خريداري مي شوند. اصطلاح باندل بيانگر شاسي به همراه لايسنس آنلاين است. لايسنس آنلاين مي تواند به صورت يکساله، سه ساله يا پنج ساله خريداري شود. در صورت عدم تمايل براي خريد فايروال به صورت باندل يا شاسي و لايسنس آنلاين، به منظور استفاده از دستگاه مي بايست نسبت به تهيه لايسنس آفلاين اقدام نماييد. اما لايسنس هاي آفلاين شامل antispam و web filtering نيستند. لايسنس هاي آنلاين به صورت دلاري قيمت دهي و خريداري مي شوند و لايسنس اصلي پس از يک دوره سي روزه استفاده از trial از تاريخ سفارش گذاري، براي خريدار ارسال مي گردد. پرطرفدارترين مدلهاي فورتي گيت در بازار ايران عبارتند از 30E، 60E، 90E، 100E، 200E، 300D، 500D، 800D، 1000D و 1500D.

 

محصولات شرکت فورتي نت:

 

•           فورتي واي فاي  FortiWiFi

•           فورتي گارد FortiGuard

•           فورتي اکسپلورر  FortiExplorer

•           فورتي او اس FortiOS

•           فورتي اناليزر FortiAnalyzer

•           فورتي منيجر FortiManager

•           فورتي سند باکس FortiSandbox

 

 FortiSandbox محصول ديگري از کمپاني فورتي گيت است که با بررسي و شناسايي فايلهاي مخرب، اجازه ورود آنها به شبکه سازمان را نمي دهد. از آنجائيکه هر يک از راهکارهاي امنيتي به طور مستقل کار مي کنند، اين موضوع موجب به وجود آمدن شکافي بين لايه هاي مختلف امنيتي مي شود. Sandboxing روشي براي بستن شکافهاي امنيتي ارائه مي نمايد تا بتوانيد حملات جديدي که تکنولوژي هاي امنيتي قبلي قادر به شناسايي آنها نبوده اند را شناسايي کنيد

 

فورتي وب (WAF) راهکاري چندلايه براي محافظت از برنامه هاي کاربردي تحت وب در برابر حملات شناخته شده و ناشناخته مي باشد. فورتي وب حملات مشخص شده در دسته بندي OWASP Top 10 را هم به طور کامل پوشش مي دهد. WAF فورتي وب تهديداتي که در فورتي سندباکس شناسايي شده را بلاک مي نمايد. به عبارت ديگر، WAF يک نقطه امنيتي بين کاربر نهايي و يک برنامه وب ايجاد مي کند

 

FortiAnalyzer يک ابزار تجزيه و تحليل امنيتي NOC-SOC است که با چشم انداز عملياتي ساخته شده است. اين ابزار به شما اجازه مي دهد لاگ دستگاه امنيتي فورتي گيت را به طور مرکزي جمع آوري، آرشيو و تحليل نموده و گزارش ارائه مي نمايد. اين گزارش به شناسايي اينکه چه کسي چه تغييراتي را چه زمان و چرا ايجاد کرده است کمک مي کند.

 

دستگاه هاي FortiManager به شما اين امکان را مي دهند که بتوانيد به طور متمرکز دستگاه هاي شرکت فورتي نت را با استفاده از يک پنل واحد مديريت کنيد. فورتي منيجر يک ابزار عملياتي NOC-SOC است که با ديدگاه امنيتي ساخته شده است. با استفاده از ADOMs شما مي توانيد دستگاه هايتان را گروه بندي کرده و تنظيمات خود را به اين گروه ها اعمال نماييد که در نتيجه بر روي تمامي دستگاه هايي که در آن گروه قرار دارند، اعمال مي شود. فورتي منيجر از گروه دستگاه هاي مديريتي است که به شما کمک مي کند سياست هاي خود و حتي به روز رساني و تنظيمات موردنظر را به صورت مرکزي اعمال نماييد. فورتي منيجر با کم کردن تنظيمات اوليه دستگاه ها و ساده نمودن نگهداري و پشتيباني از آنها، موجب پايين آمدن هزينه ي تمام شده براي استفاده کنندگان مي شود. از جمله مزايا و کارايي هاي فورتي منيجر مي توان به موارد زير اشاره نمود:

 

-           فراهم نمودن تنظيمات مرکزي آسان، ايجاد سياست گذاري و اجراي آنها، بروزرساني دستگاه ها و مانيتورينگ کل شبکه هاي فورتي نت.

-           توانايي مديريت تا 5000 دستگاه، Virtual Domain و تا 120000 فورتي کلاينت از طريق يک اينترفيس فورتي منيجر.

-           جداسازي مديريت پياده سازي هاي بزرگ با گروه بندي دستگاه ها.

-           کاهش بار مسئوليت مديريت و پايين آمدن هزينه نگهداري

-           مديريت آسان شبکه هاي پيچيده Mesh و شبکه هايي که به صورت Star VPN هستند.

-           يکپارچگي و سازگاري کامل با فورتي آنالايزر که مي تواند به شما در جستجو، کشف و گزارش گيري کمک کرده و در تشخيص مسائل امنيتي مثمرثمر واقع شود.

 

آخرين نسخه از سيستم عامل امنيت شبکه ي فورتي نت، FortiOS 6.0 است. اين نسخه به منظور ارائه نظارت و کنترل بيشتر، عملکرد قوي تر و کارايي بهتر ، براي تشخيص سريع و حل مشکلات امنيتي Security Fabric ارائه شده است.  FortiOS 6.0 توانايي هاي Security Fabric را با حفاظت يکپارچه و اتوماتيک گسترش مي دهد. اين سيستم عامل با افزايش قابليت نظارت و کنترل از طريق Security Fabric باعث تقسيم بندي بهتر شده و از تهديداتي که در شبکه شما ايجاد مي شود، جلوگيري مي نمايد

 

فايروال فورتي گيت در سال 2018 در طبقه بندي صورت گرفته توسط گارتنر، براي نهمين سال پياپي به عنوان رهبر جهاني در زمينه راهکارهاي بهبود امنيت سايبري و مديريت يکپارچه تهديد، شناخته شده است و به جرات مي توان گفت امن ترين فايروال موجود در بازار ايران است.

 

نيازمندي‌هاي هر شرکت، سازمان يا موسسه از نظر امنيت شبکه متفاوت و متنوع است. در همين راستا، شرکت رسيس علاوه بر ارائه راهکارهاي متعدد براساس نيازمندي هاي هر سازمان، از ابتداي ارزيابي تا استانداردسازي و در نهايت امن سازي و نگهداري در کنار سازمان‌ها خواهد بود. با توجه به اينکه براي انتخاب دستگاه فورتي نت متناسب با هر نوع شبکه مي بايست عوامل مختلفي همچون پهناي باند، اندازه شبکه، تعداد کاربران، محل قرارگيري ، نوع استفاده و ... را در نظر گرفت، از اين رو شما مي توانيد با بازديد از فروشگاه تجهيزات شبکه رسيس نسبت به بررسي محصولات اين برند اقدام نموده و جهت دريافت مشاوره رايگان با کارشناسان اين شرکت تماس حاصل نماييد.

 

منبع خبر : آفتاب نيوز

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت: 16:59

آشنايي با برخي از اصطلاحات هايک ويژن که شايد ندانيد

 

 

سيستم ABF هايک ويژن:

تکنولوژي (ABF (Auto Back Focus در هايک ويژن اين امکان را به دوربين هاي مداربسته مي دهد تا بتوانند موقعيت سنسور تصوير را به نحوي تنظيم کنند تا فوکوس تصوير به خوبي انجام شود و تصويري واضح به دست آيد. اين قابليت مخصوص دوربين هاي مدل باکس هايک ويژن است که لنز به صورت جداگانه بر روي آنها نصب مي گردد. همچنين مي توان از طريق نرم افزارهايي که روي گوشي و يا کامپيوتر کاربر جهت کنترل سيستم امنيتي نصب مي‌شوند به اين قابليت دسترسي داشت. ABF به خوبي تضمين مي کند که در هنگام تغيير سطح روشنايي در طول روز، عملکرد فوکوس دوربين مداربسته به خوبي انجام شود. اين يک مشکل معمول در دوربين هاي مداربسته است که در آن يک تصوير با فوکوس مناسب ارائه مي شود اما در شب تصاوير تار خواهند بود. با وجود اين قابليت مي توان دوربين را به راحتي براي هر دو حالت شب و روز تنظيم نمود.

 

 

 

 

 

 

سيستم Defocus Detection هايک ويژن:
Detection Defocus يکي از مکانيسم هاي تشخيصي در مجموعه ويژگي هاي هوشمند هايک ويژن است. هنگامي اين عملکرد فعال مي شود، که دوربين از حالت فوکوس خود خارج شود در اين صورت با فعال شدن آن به صورت آلارم يا زنگ هشدار عمل مي کند.

 

 

 

 

 

 

سيستم Audio Loss Detection هايک ويژن:

ALD يکي از مکانيسم هاي تشخيصي در مجموعه ويژگي هاي هوشمند هايک ويژن است. هنگامي اين عملکرد فعال مي شود که مشکلي در ضبط صداي محيط پيش بيايد و صدا قطع شود. در اين هنگام دوربين با فعال کردن زنگ اخطار خرابي را گزارش مي دهد

 

 

 

 

سيستم Digital Watermark هايک ويژن:

به وسيله تکنولوژي digital watermark مي توانيد اطلاعات دستگاه يا صاحب دستگاه را در تصاوير ضبط شده دوربين مداربسته به صورت زيرنويس  درج کنيد. به اين ترتيب مي توان از آن براي تاييد اصالت و صحت تصاوير ضبط شده و يا احراز هويت مالکيت تصاوير ضبط شده، استفاده نمود.

 

 

 

 

سيستم Ezviz هايک ويژن:

EZVIZ يک برنامه نرم افزاري است که به صورت اختصاصي براي کاربران و صاحبان کسب و کارهاي مختلف مانند فروشگاه ها، خرده فروشي ها، کارخانه ها و همچنين براي سازمان ها و منازل طراحي شده است. کاربرد اين نرم افزار در انتقال تصاوير و مشاهده و مديريت آنها از راه دور است. نرم افزار هاي EZVIZ بصورت رايگان براي سيستم عامل هاي اندرويد و iOS جهت نصب روي تلفن همراه در دسترس هستند. EZVIZ شامل ويژگي هاي کليدي زير است:

1) دسترسي آسان P2P: استفاده آسان از نرم افزار بدون نياز به تنظيمات port mapping

2) قابليت اتصال خصوصي (private) به شبکه: اين قابليت مشکلات مربوط به  IP آدرس هاي خصوصي و کمبود DDNS را حل مي کند

3) خدمات ارزش افزوده: که شامل پشتيباني از سيستم آلارم هايک ويژن، انتقال صداي دوطرفه و … مي شود.

 

 

 

 

سيستم HDD Group هايک ويژن:

HDD مخفف Hard Disk Drive است و اشاره به هارد ديسک هاي مورد استفاده در دستگاه ضبط DVR و NVR هايک ويژن دارد. منظور از گروپ نيز اشاره به مديريت همزمان چندين هاردديسک ها دارد. اين يک نوع حالت ذخيره سازي است و با فعال کردن اين قابليت مي توانيد به صورت همزمان اطلاعات موجود در هاردديسک ها را مديريت نماييد.

 

 

 

 

سيستم HDD Quota هايک ويژن:

حالت HDD Quota نيز يکي ديگر از حالت هاي ذخيره سازي تصاوير بر روي دستگاه NVR و DVR هايک ويژن است. با فعال کردن اين قابليت مي‌توان به هر دوربين مداربسته فضاي خاصي از هارد ديسک را تخصيص داد تا فايل هاي ضبط شده توسط دوربين در آن ذخيره شوند.

 

 

 

 

N+1 Hot Spare:

سيستم پشتيبان گيري N + 1 هايک ويژن در دستگاه NVR براي محافظت از سيستم در برابر نقص شبکه است. هنگامي که دستگاه NVR نتواند به هر دليلي به شبکه متصل شود، يک دستگاه NVR ديگر جايگزين آن شده تا تصاوير و ساير اطلاعات از دست نروند. پس از رفع نقص NVR مذکور و آنلاين شدن آن، اطلاعات ضبط شده توسط NVR جايگزين به NVR اصلي ارسال مي شودانواع دستگاه NVR هايک ويژن را ميتوانيد از فروشگاه هايک ويژن خريداري کنيد.

 

 

 

 

سيستم Low Bitrate هايک ويژن:

با استفاده از يک الگوريتم پيشرفته کدگذاري (کمپرسور / فشرده ساز)، دوربين هاي IP هوشمند سري 4 هايک ويژن مي توانند رمزگذاري ويدئويي را به صورت کارآمدتري انجام دهند و بدين ترتيب منجر به کاهش هزينه هاي ذخيره سازي در سيستم شوند. زماني که نرخ بيت ريت در تصاوير به حداقل برسد، در رزولوشن 720p با نرخ بيت 2 Mbps، اين سري از دوربين ها قادرند تا کيفيت تصاوير را تا 30 درصد افزايش دهند.

 

 

 

سيستم Object Removal Detection هايک ويژن:

 Object Removal Detection يا تشخيص حذف شي يکي از مشخصه هاي تجزيه و تحليل رفتاري در مجموعه ويژگي هاي هوشمند هايک ويژن است. اگر اشياء از يک منطقه از پيش تعريف شده برداشته شوند، دوربين به طور خودکار رويداد را تشخيص مي دهد و اگر ز پيش تنظيم شود، مي تواند سيستم آلارم ها ر فعال کرده يا منجر به شروع عملات ضبط شود.

 

Net-Fault Tolerance Mode:

يک قابليت در دستگاه NVR هايک ويژن در شبکه هايي با بيش از يک NIC (کنترل رابط شبکه) است. تمام NIC ها از يک آدرس IP مشابه استفاده مي کنند. اگر يک NIC از کار بيفتد، مابقي به کار خود ادامه خواهند داد و اتصال شبکه NVR ها تحت تاثير قرار نخواهد گرفت.

 

 

سيستم HLC هايک ويژن:

در شرايطي که دوربين در معرض يک منبع نوري قوي قرار مي گيرد تصوير داري روشنايي يکنواختي در قسمت هاي مختلف خود نخواهد بود. قابليت HLC يا Compensation High Light مي تواند به صورت خودکار اين اشکال را برطرف کرده و وضوح تصوير را افزايش دهد.

 

 

سيستم Transcoded Stream هايک ويژن:

NVR هاي هايک ويژن از يک جريان مبدل براي نمايش زنده و پخش مستقيم پشتيباني مي کند. تحت شرايطي که با محدوديت پهناي باند مواجه هستيم، کاربران مي توانند از يک جريان مبدل براي کاهش رزولوشن، نرخ بيت و نرخ فريم هايک ويژن در جريان اصلي استفاده کنند تا پاسخگوي محدوديت هاي يک شبکه با پهناي باند پايين و ارائه راه حل هاي بهتر براي نظارت از راه دور باشد.

 

 

سيستم Rotate Mode هايک ويژن:

مکان هايي با موقعيت عمودي مانند راهرو ها مي توانند باعث تخريب پيکسل هاي يک تصوير افقي شوند. حالت Rotate Mode مي تواند تصوير را از خالت افقي به عمودي تغيير دهد، و بدين ترتيب باعث به حداکثر رسيدن پيکسل هاي صحيح شده و در نتيجه منجر به جلوگيري از هدر رفتن پهناي باند و فضاي ذخيره سازي مي گردد.

 

 

سيستم Scene Change Detecion هايک ويژن:

Scene Change Detection يک عملکرد تجزيه و تحليل رفتاري از سري ويژگي هاي هوشمند هايک ويژن است. اگر فردي جهت زاويه تصويربرداري دوربين را تغيير دهد به طوري که دوربين يک صحنه متفاوت را ثبت کند، دوربين به طور خودکار اين رويداد را تشخيص مي دهد و اگر از قبل تنظيم شده باشد، سيستم آلارم ها را فعال کرده يا منجر به شروع عمليات ضبط شود.

 

 

 

 

 https://tiamcctv.com/product/ds-7108hqhi-k1/

https://tiamcctv.com/product/td-3364b8/

https://tiamcctv.com/product/td-3532b4-a2/

https://tiamcctv.com/product/td-7554asd-ir1/

 

 

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:16

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه توانسته است باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد و زیبایی آن ها شود استفاده از روش ارتودنسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتودنسی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه توانسته است باعث ایجاد اعتماد به نفس در افراد و زیبایی آن ها شود استفاده از روش ارتودنسی است. با استفاده از درمان ارتودنسی می توانید دندان هایتان را زیباتر کرده و ترتیب و نظم آن ها را برقرار کنید. با استفاده از ارتودنسی می توانید ناهنجاری های دندانی را از بین برده و از بروز مشکلات و آسیب های بسیار جدی جلوگیری کنید. اما یک مسئله ای شاید برای افراد بسیار مهم است این است که ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

ارتودنسی ثابت برای اثر بخشی بهتر نیاز به ۱۸ الی ۲۴ ماه زمان نیاز دارد و گاهی ممکن است بر اساس وضعیت فک بیمار این مدت زمان به ۳ سال به طول انجامد. و ارتودنسی متحرک ممکن است ۶ ماه الی ۱ سال زمان برای پروسه درمان نیاز داشته باشد. در صورتی که بی نظمی و ناهنجاری های دندانی بیمار زیاد باشد طبیعی است که مدت زمان درمان ارتودنسی برای ایجاد نظم و ترتیب دندانی افزایش میابد .

ارتودنسی از ۷ مرحله مجزا تشکیل شده است که که این مراحل با توجه به نوع و روش انجام ارتودنسی می تواند متفاوت باشد. بسیاری از افراد سوال دارند که جلسه اول ارتودنسی چقدر طول میکشد؟ نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد؟ و جلسه آخر ارتودنسی چه زمانی است؟ در واقع مرحله اولیه برای ارتودنسی که در آن مشاوره و ارزیابی دندان ها، معاینه و قالب گیری دندانی، تصویر برداری و بررسی وضعیت دهان و دندان تعیین می شود برای روش های مختلف در وضعیت های مختلف یکسان است.

نصب ارتودنسی چه قدر طول می کشد؟

همانطور که بالاتر بیان کردیم نصب ارتودنسی دندان تقریبا ۷ جلسه به طول می انجامد و جلسه آخر ارتودنسی در واقع در پایان این مراحل و مرحله هفتم قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا در این مقاله هفت مرحله نصب ارتودنسی را برایتان شرح دهیم. البته ممکن است با توجه به اینکه انواع ارتودنسی مختلفی وجود دارد ، برخی مراحل متفاوت باشد.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

مرحله اول ارتودنسی معاینه، بررسی و ارزیابی وضعیت دهان و دندان ها

اولین مرحله ای که برای درمان ارتودنسی باید بگذرانید مشاوره، معاینه و بررسی دقیق وضعیت دندان هایتان است. در این جلسه باید بیمار دغدغه و خواسته های خود را کاملا بیان کند و هر گونه سوال و بحثی در رابطه با مزیت و معایب این رو دارد از متخصص ارتودنسی جویا شود. در این مرحله باید ناهنجاری های دندان ها، فک و صورت توسط متخصص ارتودنسی مورد بررسی قرار گرفته شود. منظور از معاینه عکس برداری از دندان ها و وضعیت فک بیمار و ارائه دادن یک طرح اصولی و دقیق برای درمان دقیق ناهنجاری موجود در وضعیت دندان ها وفک بیمار است.

جهت ارائه راه حلی دقیق و ارزیابی صحیح باید از دندان ها و وضعیت فک بیمار یک عکس OPG گرفته شود تا ریشه دندان ها و وضعیت فک به درستی مورد سنجش قرار گیرد. ضمنا در این مرحله تقریبا هزینه های مورد نیاز برای انجام این روش تخمین زده می شود و پزشک می تواند روش مناسب برای اجرا بر روی دندان های فرد را تایید کند و می توانید درباره ارتودنسی اقساطی با پزشک خود صحبت فرمایید .

مرحله دوم تهیه قالب از دندان ها و فک بیمار برای آغاز روند درمان ارتودنسی

در واقع مرحله اول از درمان ارتودنسی مرحله قالب گیری از دندان ها است. در جلسه اول که پزشک معاینات لازم و بررسی های مورد نیاز را انجام داد باید در مرحله بعدی که مرحله اولیه ارتودنسی دندان قرار گرفته است قالب گیری از دندان ها و فک بیمار را انجام دهد و آن را به صورت دقیق در پرونده بیمار ثبت کند تا وضعیت اولیه دندان ها برای ارتودنسی مشخص باشد.

مرحله سوم انجام عکسبرداری از دندان ها و وضعیت فک بیمار

طبق تشخیصی که متخصص ارتودنسی می دهد در این مرحله باید یک عکسبرداری انجام شود. این عکیبرداری و اطلاعات دریافت شده از آن باید درون پرونده فرد به صورت کامل ثبت شود. در این مرحله می توانند از دو نوع عکس برداری استفاده کنند. عکس برداری رادیولوژی و عکس برداری فتوگرافی یا همان عکس رنگی.

عکس برداری رادیولوژی یا OPG یکی از رادیوگرافی هایی است که لازمه انجام ارتودنسی می باشد. برای آغاز روند درمانی باید متخصص ارتودنسی نتیجه عکسبرداری شما را با دقت ملاحظه کند و هر گونه اطلاعات در رابطه با دندان یا ریشه دندان را مشاهده کند. در این نوع عکس میزان سلامت و ساختار دقیق دندان ها و فک مورد بررسی قرار گرفته می شود.

 

عکس فتوگرافی یا همان عکس رنگی زمانی تهیه می شود که نیاز باشد بافت سخت وبافت نرم داخل دهان بررسی شود و شاخص های زیبایی را در درمان ارتودنسی برای شما در نظر بگیرند. در این نوع عکس باید ارزیابی زیبایی صورت انجام شود تا در نهایت بر تصمیم پزشک تاثیر گذار باشد.

مرحله چهارم انجام معاینه بیمار پیش از ارتودنسی

در این مرحله باید فک بیمار برای بار دوم به صورت دقیق تر توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود و هزینه ها به صورت تقریبی برای بیمار شفاف سازی می شود. در این مرحله باید زمان بندی احتمالی مورد نیاز برای درمان نیز تعیین شود.

مرحله پنجم جای گذاری بریس یا براکت بر روی دندان های فرد

در صورتی که عکس برداری انجام شود و انتخاب بیمار نیز ارتودنسی نامرئی باشد طبیعی است که علاوه بر هزینه بالاتری که باید پرداخت کند می تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه ارتودنسی را انجام داده و پایان پذیرد. در صورتی که ارتودنسی نامرئی نباشد زمانی که نیاز است براکت ها بر روی دندان نصب شود حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می انجامد.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

این مرحله یکی از زمان بر ترین مراحل موجود در این روند درمانی است. زیرا باید براکت به صورت دونه ای بر روی هر واحد دندان قرار داده شود. پس از آن که براکت ها بر ری دندان ها قرار داده شده بود باید با سیم این براکت ها با فشار تعیین شده به یکدیکر اتصال پیدا کنند تا دندان ها بتوانند به میزان لازم حرکت کنند. اگر قصد انجام ایمپلنت و ارتودنسی را دارید مقاله زیر میتواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

مرحله ششم انجام مراحل باقی مانده ارتودنسی دندان

پس از آن که تمامی براکت ها بر روی دندان ها قرار داده می شود باید طبق برنامه ریزی جلساتی تعیین شود که بیمار برای معاینه به پزشک مراجعه کند. این جلسه های از پیش تعیین شده برای بررسی روند پیشرفت و تنظیم حرکت های دندانی است که ممکن است با درد و ناراحتی همراه باشد. در این جلسه ها باید نیروی لازم برای حرکت دندان ها تنظیم شود. در صورتی که در این مرحله کمی درد حس کردید نگران نشوید و فقط در صورت تشدید از مسکن استفاده نمائید.

مرحله هفتم جلسه اخر ارتودنسی و خارج کردن براکت ها از دهان

اگر می خواهید به نتیجه ایده آل برسید و لبخندی زیبا داشته باشید باید همه مراحل ارتودنسی را به دقت و منظم انجام دهید. زمان تعیین شده برای مراجعه جلسات معاینه باید به صورت دقیق رعایت شود و نباید دیر کرد یا زود کردی بین زمان های انجام شده وجود داشته باشد. در جلسه آخر باید براکت ها از دهان خارج شود و از نگهدارنده استفاده شود. از نگهدارنده اغلب برای ثابت نگهداشتن وضعیت دندان ها و فک بیمار استفاده می شود. پس از آن که مرحله اخر ارتودنسی انجام شد می توانید از زیبایی و جذابیت لبخند خود بهره ببرید.

کتاب...
ما را در سایت کتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar example6 بازدید : 199 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:16

لینک دوستان

خبرنامه